Hledá se nejlepší virtuální asistentka

Podnikáte a potřebujete jen občas pomoc s administrativou. Jenže nechcete zařizovat kancelář ani se zatěžovat povinnostmi zaměstnavatele. Pak by pro vás mohla být řešením virtuální asistentka. Pracuje pro vás na dálku a umí precizně pracovat s počítačem. A vy platíte jen za její skutečně odpracovaný čas. Jak ale nejlepší virtuální asistentku pro vaše potřeby najít? Pro usnadnění hledání jsme pro vás připravili srovnání dostupných nabídek.

Srovnání služeb virtuálních asistentek

Na úvod snad jen pár slov k tomu, jak služba virtuální asistentky většinou funguje.

Je to jednoduché – úkol své asistentce zadáte pomocí e-mailu nebo telefonu a pokud nevyužíváte službu jednorázově, po splnění úkolu vám provozovatel služby strhne příslušnou částku z vašeho předplaceného kreditu.

 

Co všechno bude asistentka schopná splnit, záleží na nabídce konkrétní služby – základem všech ale většinou bývá vyřizování elektronické korespondence a telefonátů, vytváření textů, tabulek nebo prezentací či organizace vašeho diáře a řada dalších rutinních úkolů.

Dostupné služby se liší svými nedostatky

Při srovnávání nabídek virtuálních asistentek jsou na první pohled patrné rozdíly v úrovni jejich prezentace – setkáte se jak s profesionálními weby, tak s inzercí, která příliš důvěry nevzbuzuje. A jen o několika z nich by se dalo říct, že poskytují dostatek informací pro to, abyste si o jejich službě udělali jasnou představu.

Cenově se přitom až na výjimky jejich nabídky shodně pohybují okolo 250 Kč za hodinu odvedené práce s tím, že při intenzivní spolupráci se cena snižuje.

Agentura Suzi: neuvěřitelně levná?

Agentura Suzi nabízí v první řadě hlídání dětí a úklid. Doplňkem těchto služeb jsou ale i běžné administrativní činnosti virtuální asistentky za snad nejnižší dohledatelnou cenu 150 Kč za hodinu, dlouhodobě dokonce za 120 Kč. Nabídka ničím nevybočuje z běžného standardu, co zde však chybí, jsou další informace o tom, jak služba funguje.

ePomocník: jednoduše a jasně

Službu ePomocník lze využít jak pro jednorázovou výpomoc, tak pro pravidelné zadávání úkolů. Služba transparentně uvádí ceny za jeden úkol (150 Kč za půl hodiny práce), pracovní dobu (8-17 hod.), dobu zpracování (do 36 hod.) a způsob platby (možné i pomocí karty nebo PayPal). Mezi nabízenými službami se kromě běžných administrativních úkonů objevují překlady, zajištění internetových průzkumů a reklamních kampaní. Někdo může vidět jako nevýhodu, že úkoly se zadávají pouze pomocí formuláře nebo e-mailu. Nepříliš srozumitelné jsou také předplacené kredity – služba neuvádí, jakým způsobem se čerpají.

Flexilady: tajemná kouzelnice?

Flexilady nabízí běžnou administrativní podporu včetně klientského servisu a znalosti cizích jazyků. Komunikace může probíhat jak e-mailem, tak telefonicky. Web dále uvádí, že práce bude odvedena v termínu přesně určeném zákazníkem, ovšem bez další specifikace pracovní doby nebo skutečných možností asistentky úkol splnit – téměř se zdá, jakoby vládla kouzelnou silou. Nedůvěryhodně také působí neuvedení ceny ani způsobu, jakým služba funguje.

Osobní asistentka: pro intenzivní spolupráci

Když potřebujete mít někoho opravdu po ruce, služba osobníasistentka.cz je asi jediná, která vám zaručuje témeř nepřetržitou dostupnost vaší asistentky, a to každý den v době mezi 8 a 20 hod. Asistentka je vám k dispozici kdykoliv na telefonu. Kromě běžné administrativy se vám postará i o účetnictví a komunikaci s úřady. Webová prezentace detailně a jasně popisuje způsob fungování služby. Kvůli vstupnímu poplatku a měsíčnímu paušálu se ale příliš nehodí pro nárazovou spolupráci.

Přečtěte si i recenzi služby osobní asistentka.cz

Vandeo.cz: vyzkoušejte si ji zdarma

Jako snad jediná na trhu nabízí Vandeo.cz vyzkoušení svých služeb zdarma. Tuto službu můžete využít jak jednorázově, tak pro dlouhodobou spolupráci při zvýhodněných cenách. Nabídku běžných administrativních činností obohacuje například aktualizace webových stránek nebo správa reklamních kampaní na internetu. Úkoly můžete zadávat telefonicky či  e-mailem, po zadání úkolu budete navíc  okamžitě vyrozuměni, v jakém termínu bude vaše zadání splněno. Služba deklaruje, že si účtuje jen skutečně strávený čas při hodinové sazbě 250 Kč, což není zcela jasné a působí to matoucím dojmem.

Virtuální asistenti: pošlete květiny své manželce

Nejen administrativní, ale i zcela netradiční úkoly přijímá služba Virtuální asistenti. Mezi ně patří například zajištění služeb specialisty z jakéhokoliv oboru – od instalatéra po daňového poradce nebo třeba objednání vánočních dárků pro celou rodinu. Dále je součástí nabídky také péče o webové stránky včetně SEO nebo internetových průzkumů. Účtování služeb je transparentní – minimem je půlhodina za 150–180 Kč. Také způsob spolupráce je zde přehledně a jasně popsán.

Virtuální asistentka: já chci žít nonstop!

Prakticky neustále dostupná je údajně Lucie Šestáková, která nabízí své služby na webu virtualniasistentka.net. Poskytuje běžnou administrativu za standardní ceny s minimální lhůtou provedení úkolu 24 hodin. Jak služba funguje, ovšem její stránky nepopisují, a tak kromě výpisu poskytovaných úkonů a ceníku se tam toho už příliš mnoho nedozvíte.

Závěrem

Podle hned několika nabídek vnese virtuální asistentka svěží vítr do vašeho podnikání. Jestli tomu tak skutečně bude, závisí na mnoha faktorech a jedním z nich je i dobrý výběr. Jak je vidět z nastíněného přehledu, jasně stanovené podmínky práce asistentky nebývají u všech nabízených služeb pravidlem. Proto si je dopředu zjistěte a zvažte, zda jsou realistické. Nonstop dostupnou asistentku, která okamžitě udělá vše, co potřebujete, mějte spíše za reklamní trik než za seriózní nabídku.

Pokud ale najdete „tu pravou“, můžete počítat se všemi výhodami, které práce na dálku přináší – zaplatíte jen za skutečně odpracovaný čas vaší asistentky, ušetříte na nákladech za provoz kanceláře a vaše spolupráce bude mnohem flexibilnější.

Uvedené ceny služeb jsou platné v době zveřejnění článku.

Autor článku: Michal Martoch – redakčně upraveno.

Autor působí jako konzultant společnosti Workline.cz, která zavádí ve firmách nástroje pro snadnou práci přes internet (online kanceláře, webináře, elearning, videokonference apod.) Firma také poskytuje konzultace a školení.

Využijte profesionální trustové služby od společnosti SMART Companies. Více než jedenáct let zkušeností a tisíce založených společností je tou nejlepší vizitkou tohoto českého odborníka na zakládání a prodej offshore i non-offshore společností po celém světě.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.