Expanze na německý trh: Jak to chodí na Amazon.de?

„Kdo hledá informace, ptá se Googlu. Kdo hledá produkty, používá Amazon.“ Amazon.de je v současné době druhým největším německým vyhledávačem. Jak si vlastně v Německu vede? Představuje pro nás riziko, nebo příležitost? O své zkušenosti se podělil Milan Fiala, Country Manager pro Německo z online marketingové agentury eVisions.


Německo je pro Amazon nejdůležitějším zahraničním trhem. Už jen tento fakt napovídá, jak moc klíčová je pro německý trh existence tohoto portálu. Amazon je s obrovským náskokem největší internetový prodejce na německém trhu – jak z hlediska návštěvnosti, tak i z hlediska tržeb.

Kdo na Amazonu nakupuje?

V oblíbenosti mezi Němci dominuje pochopitelně Amazon a OTTO. Anketa statistického portálu Statista.com přinesla navíc velmi překvapivé odhalení, a sice že na Amazonu již někdy nakoupil prakticky každý Němec (celkem 96 % dotázaných osob starších 18 let). Oproti letům minulým je vidět opravdu markantní nárůst německých uživatelů, kteří již někdy nakoupili online. Měsíčně čítá německý Amazon více než 180 milionů uživatelů. Druhým e-shopem v pořadí oblíbenosti mezi německým obyvatelstvem je Otto.de

 

Amazon 1

 

Kdo na Amazonu prodává?

Amazon se v době svého založení, tedy v roce 1994, zaměřoval čistě na prodej knih. Tato specializace mu vydržela opravdu velmi dlouho. Na německém trhu začal Amazon prodávat v roce 1998, stále ještě čistě knihy. V současné době se na Amazonu tetelí na zákazníky více než 40 000 obchodníků. Většina z nich prodává stejné či podobné produkty, což tvoří opravdu enormní konkurenci na tomto portálu. Abyste byli úspěšní, musíte, podobně jako na Googlu, dostat své produkty na nejvyšší pozice ve vyhledávání. Níže si popíšeme, co je pro optimalizaci na Amazonu nejdůležitější.

 

Amazon 2

 

Nejprodávanější kategorií na Amazonu je elektronika. Hned za ní jsou knihy, které tvořily onu hlavní specializaci v době jeho vzniku. V současné lze ale na Amazonu koupit prakticky vše, na co si vzpomenete.

Jak probíhá prodej na Amazonu?

Podnikat pomocí prodeje produktů na Amazonu může opravdu takřka každý. Důležité je, aby vaše produkty disponovaly tzv. EAN kódem. Pokud tento kód nemáte, tj. jste kupříkladu originální značkou, pak potřebujete mít alespoň ochrannou známku pro své produkty. Splníte-li tyto dvě počáteční podmínky pro vstup na Amazon, pak vám již nic nebrání nahrát na něj své produkty a zahájit prodej.
Amazon si standardně účtuje fixní měsíční poplatek a procentuální provizi za každý uskutečněný nákup (platba probíhá přímo pomocí Amazonu a ten následně přeposílá čistý zisk na jednotlivé prodejce). Co se týče dopravy, zde nabízí Amazon dvojí řešení – buď si můžete dopravu zajišťovat sami, nebo necháte Amazon, aby se o dopravu produktů postaral.

Vratky zdarma, které ovlivnily celý německý trh

V našich článcích o německém zákazníkovi či o úspěšném budování e-shopu na německém trhu jsme již psali, že německý zákazník je jeden z nejnáročnějších zákazníků v Evropě. Jedním z jeho typických rysů je ten, že je zvyklý vracet zaslané produkty ve velkém. Není nic neobvyklého, pokud si zákazník objedná tři trička s tím, že zbylé dvě zašle zpět, protože mu nesedí velikost. Němci navíc očekávají, že jim prodejce uhradí nákupní cenu zaslaných produktů, a to včetně dopravy zpět ke prodejci! Tento německý zvyk může být pro menší e-shopy likvidační, pokud s tím dopředu nepočítají.

Jak optimalizovat e-shop pro Amazon?

Podívejte se na rychlý checklist, abyste na Amazonu neprodělali kalhoty hned ze začátku.

 

Amazon 3a

 

Optimalizace webu pro vyhledávače je velké téma samo o sobě. Jak moc se ale liší optimalizace pro Amazon? Klíčové faktory se dozvíte v celém článku Je Amazon.de přítel nebo nepřítel? publikovaný na blogu o online marketingu agentury eVisions.

Diskuze k článku

Přidat komentář
Marek Mudřík Přidávám odkaz, na kterém je možné velmi rychle a jednodušše získat čárové kódy EAN- 13: https://barcodes.cz/?lang=cs
21.9.2018 17:22 | Odpovědět

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.