Zásady úspěšné propagace pro podnikatele

Propagace vašich produktů či služeb je nezbytná záležitost, aby vaše firma dosahovala dobrých obchodních výsledků. Proto je nutné při přípravě jakékoliv komunikační kampaně velmi pečlivě plánovat. Co nesmíte podcenit, aby se vaše reklamní sdělení opravdu s plánovaným účinkem dostalo k cílové skupině, si můžete přečíst v následujícím článku.

Realizace komunikační kampaně

Výběr komunikačních kanálů

Na základě odpovědí na výše jmenované otázky vyberte vhodnou formu a vhodné místo pro vaše reklamní sdělení. Nejvhodnější jsou ta média, jejichž čtenáři, posluchači nebo diváci prokazatelně patří do segmentu jejich cílových zákazníků. Vybraný komunikační kanál výrazně ovlivní také výslednou cenu vaší inzerce a v neposlední řadě přímo ovlivní efektivitu vynaložených finančních prostředků.

Reklamní prostor v celostátních tištěných médiích, televizi či rádiu je většinou nad možnosti začínajících podnikatelů. Je třeba si uvědomit, že plošná reklama např. v televizi  vám může krátkodobě zvýšit prodej o desítky procent – pokud ale nemáte jako malý prodejce dostatečné kapacity (personální i materiálové), jak toto zvýšení pokrýt bez poklesu kvality služeb, může vám taková propagace nakonec spíše ublížit než pomoct. Mnohem vhodnější je zaplatit si cílenou reklamu v médiu, které má blízko vašemu oboru podnikání.

 

Načasování reklamní kampaně

Velmi podstatnou částí přípravy je správné načasování vaší reklamní kampaně.

Zákazník by měl být na nové zboží (službu) připravený a ve chvíli zahájení kampaně musí být výrobek nebo služba již na trhu (je tedy nutné zabránit tomu, aby reklama byla spuštěna dříve, než si bude moci zákazník zboží nebo službu zakoupit nebo vyzkoušet).

Např.: Bude chybou spouštět projekt dětské herny na sídlišti v letních měsících, kdy pro rodiče existuje celá řada alternativ (nejsou na službu připraveni, vaši reklamu nebudou ani číst), na rozdíl od sychravých podzimních dnů. Rovněž by bylo chybou roznášet letáky po sídlišti a vlastní otevření herny odkládat z důvodů např. chybějících hraček.

Vyhodnocení reklamní kampaně

V průběhu vaší reklamní kampaně její výsledky nezapomeňte průběžně sledovat a vyhodnocovat. V případě, že kampaň nedosahuje vytyčených cílů je nutné ji operativně upravit a nadále monitorovat.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.