Vyplatí se vám reklama v kině?

Kinoreklamu viděl každý, kdo šel někdy na film do některého z moderních kin, například  multiplexů. Komu se vyplatí dát si do kina reklamu? Je to dobrý způsob, jak oslovit potenciální zákazníky pro vaši firmu?

Reklama v kině

Koho lze reklamou v kině oslovit

Kinoreklamu můžete obecně využít v těch případech, pokud se zaměřujete na cílové skupiny zákazníků, které do kina chodí. Jednoduše řečeno, do kina chodí spíše lidé mladšího věku (do cca 35 let), rodiny a dvojice náležející do střední příjmové skupiny. Již méně potkáte v kině seniory či lidi z nízkých příjmových skupin, ty raději oslovte jinými prostředky.

Samozřejmě existují i výjimky a některé alternativní filmy a festivaly navštěvují lidé z jiných sociálních skupin, než je běžné. Patří sem lidé, kteří tolik nesledují televizi a další mainstreamová média. Při správném výběru kina a filmu tak může kinoreklama oslovit i jinak těžko oslovitelné cílové skupiny.

Do kina se chodí za zábavou, většinou v páru nebo ve skupině, ve volném čase a uvolněné náladě. Návštěvníci kina počítají s tím, že před filmem se budou promítat reklamy a mnozí se na to dokonce těší.

Výborná míra vybavení kinoreklamy

Nespornou výhodou kinoreklamy je pro reklamního zadavatele fakt, že divák nemůže reklamu přepnout, ani ji vypnout. Jakmile se v sále setmí a na plátně se rozehraje reklama, nic jiného v sále neruší pozornost diváků. Výsledkem je, že procento jednotlivců, kteří si vybaví reklamu po prvním zhlédnutí, je u reklamy na plátně jedno z nejvyšších ze všech nástrojů komunikačního mixu – dosahuje podle průzkumů až 70 %.

 

Většinou si můžete také vybrat, u kterých filmů chcete reklamu promítat, mohou to být například pouze dětské a rodinné filmy, můžete si také vybrat četnost opakování či pozici reklamy v reklamním bloku.

Vysoká cena za jednoho diváka

Kinoreklama je ovšem relativně nákladná a tím pádem nevhodná pro široký zásah populace.

Týdenní promítání 30 sekundového reklamního spotu v vyjde u provozovatelů jako jsou CineStar či PalaceCinemas na zhruba 40 tisíc korun, konkrétní cena záleží od lokality. Denní promítání pak na zhruba 8 tisíc korun.

Pokud jde o částku, na kterou vás přijde oslovení jednoho diváka, výše jmenované společnosti udávají cenu kolem 4 Kč. Je tedy otázkou, zda potenciálního zákazníka nedokážete za tuto částku oslovit lépe, např. využitím jiných propagačních kanálů.

Pro portál iPodnikatel.cz: Ing. Richard Kafoněk, specialista na internetový marketing, MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ – redakčně upraveno.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.