Výhody a nevýhody propagačních kanálů (médií)

Uvažujete o nastartování reklamní kampaně? A znáte výhody a nevýhody jednotlivých propagačních kanálů, respektive médií? Tento článek vám pomůže nahlédnout na jednotlivá média bez růžových brýlí a prozradí vám, co můžete a nemůžete od jednotlivých kanálů očekávat.

Radio

Výhody

  • ze všech médií nejlepší možnost regionálního cílení,
  • flexibilita – rychlé nasazení i např. změna reklamního sdělení,
  • možnost nasadit reklamní sdělení ve vysoké frekvenci,
  • nízké produkční náklady na radiový spot,
  • všudypřítomné (radio lze poslouchat i např. v autě, mnoho lidí jej poslouchá i při práci, radio slyšíte v obchodech apod.),
  • cílení na specifické cílové skupiny – např. motoristé.

 

Nevýhody

  • nízké pokrytí (množství posluchačů neustále klesá),
  • nízká účinnost – radio je nejlepší brát jako podpůrné médium pro kampaň v ostatních médiích,
  • pouze zvuková složka znamená pasivní vnímání reklamního sdělení (mnoho lidí má rádio puštěné při práci jen jako „podkres“ a vlastně jej ani nevnímají),
  • nižší zapamatovatelnost (jen zvukový vjem) – aby reklama v radiu byla úspěšná je nutné nasadit ji ve vysoké frekvenci.

Venkovní (tzv. outdoorová reklama) – plakáty, billboardy, citylighty apod.

Výhody

  • možnost regionálního cílení,
  • možnost umístění na strategických pozicích (např. zastávky, nádraží, poblíž vaší firmy apod.),
  • možnost vysoké frekvence (venkovní reklamu lze umístit na více míst zároveň),
  • dlouhodobé, opakované působení ( reklama působí ve dne v i noci, ze stejných zastávek často jezdí stejní lidé a proto reklamu shlédnou vícekrát),
  • výrazná viditelnost (hlavně u větších formátů – billboardů).

Nevýhody

  • pasivní a pomaleji působící médium (jedno shlédnutí většinou nikoho neovlivní, když ale reklamu shlédne několikrát, zapamatuje si ji),
  • nemožnost cílení dle demografických kritérií (na zastávkách se pohybují různé věkové skupiny),
  • krátká doba působení (na ulicích většinou lidé spěchají),
  • nevhodné pro komunikaci více informací,
  • nutnost objednávky s reklamního prostoru dostatečným předstihem,
  • nákladná výroba (hlavně u větších formátů – billboardů).

Internet

Výhody

  • kreativní a flexibilní médium (reklamu lze flexibilně nasazovat, kreativita je cestou k úspěchu),
  • interakce s příjemcem,
  • internetová reklama je výborné podpůrné médium ke kampani v jiných médiích,
  • nízké vstupní náklady,
  • přesně měřitelná reklama.

Nevýhody

  • nižší zásah (reklamu shlédne mnoho lidí, ale klikne na ji jen málokdo),
  • přesycenost reklamou na internetu.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.