Výhody a nevýhody propagačních kanálů (médií)

Uvažujete o nastartování reklamní kampaně? A znáte výhody a nevýhody jednotlivých propagačních kanálů, respektive médií? Tento článek vám pomůže nahlédnout na jednotlivá média bez růžových brýlí a prozradí vám, co můžete a nemůžete od jednotlivých kanálů očekávat.

Výhody a nevýhody propagačních kanálů (médií)

Média – propagační kanály

Při plánování reklamní kampaně je třeba se zaměřit především na výběr vhodných propagačních kanálů pro vaše reklamní sdělení. Výběr médií podléhá několika klíčovým kritériím.

Hlavní kritéria výběru médií

  • cíle kampaně,
  • typ kampaně (uvádění produktu na trh, akční nabídka, …),
  • definice cílové skupiny,
  • kreativní řešení (způsob komunikace s CS, racionální vs. emocionální benefity, objem sdělovaných informací),
  • analýza komunikačních aktivit konkurence,
  • měřitelnost výsledků,
  • předpokládané účinky kampaně,
  • výhody a nevýhody jednotlivých médií,
  • rozpočet.

Až s myšlenkou na tyto důležité aspekty můžete přikročit k volbě správného média pro vaše reklamní sdělení.

Na výběr máte z těchto médií

  • televize,
  • tisk,
  • radio,
  • venkovní reklama,
  • internet.

 

Televize

Výhody

  • nejsilnější komunikační prostředek,
  • televize přináší vizuální a zároveň zvukový efekt, z toho plyne vysoká zapamatovatelnost u diváků,
  • emocionální působení a možnost předvedení výrobku,
  • rychlý zásah široké veřejnosti (reklama v TV je nejlepším kanálem pro propagaci např. spotřebního zboží),
  • možnost nasazení reklamy ve vysoké frekvenci,
  • silná odezva spotřebitelů a okamžitý prodejní efekt,
  • možnost přesného cílení podle typu programu (např. ženy na mateřské – Sama doma, řidiči – Auto-moto revue apod.)

Nevýhody

  • vysoké náklady na vysílací čas,
  • vysoké produkční náklady na reklamní spot,
  • omezená možnost regionálního cílení (pouze např. regionální vysílání celostátních televizí),
  • nepružný systém objednávání reklamního prostoru v televizi (je nutné jej kupovat v předstihu),
  • nižší možnost zacílení u úzce profilovaných cílových skupin (např. jen stěží reklamou v televizi zasáhnete cílovou skupinu vyznavačů adrenalinových sportů, zásah bude spíše náhodný).

Tištěná média – noviny a časopisy

Výhody

  • možnost přesnějšího cílení (regionálně, zájmově, demograficky),
  • možnost sdělení většího množství informací než např. u TV reklamy,
  • důvěryhodné médium,
  • redakční prostředí umocňuje působení reklamního sdělení (redaktor se může vyslovit pro konkrétní výrobek či službu a tím jej nenásilně zpropagovat),
  • delší působení sdělení než u TV (inzerát v novinách není nijak časově omezen – pokud jej noviny otisknou bude tam napořád).

Nevýhody

  • inzerce v novinách je vnímána pasivně (průměrná doba kontaktu je cca 2 vteřiny – v této krátké době musí váš inzerát zaujmout, jinak jej čtenář přejde bez většího povšimnutí),
  • ve srovnání s TV nelze u tištěných médií dosáhnout takového zásahu (počtu osob, kteří byli vystaveni působení reklamy v novinách),
  • potřeba dodání podkladů s větším časovým předstihem.

U tištěných médií je pak třeba dále rozlišovat mezi deníky a magazíny.

Deníky

  • rychlý a masový zásah (vhodné médium pro zasažení široce profilované cílové skupiny),
  • krátká životnost reklamního sdělení (nikdo nečte včerejší noviny),
  • regionální cílení (i celostátní deníky většinou mívají své regionální stránky),
  • kvůli nedostatku času je nutné počítat s horší technickou kvalitou inzerátu,
  • důvěryhodnost.

Magazíny

  • nelze jimi zasáhnout velkou skupinu lidí,
  • zásah je ve srovnání s deníky mnohem pomalejší, ale zato je působení reklamy u magazínů dlouhodobější,
  • cílení dle zájmů či demografických kritérií,
  • vyšší kvalita inzerce, vhodné pro imageové kampaně.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.