Vizitka – proč ji mít a jak ji navrhnout

Vizitka je nezbytnou součástí komplexní propagace firmy. A vzhledem k její velikosti a ceně je také jednou z nejsilnější zbraní vašich propagačních materiálů. Měla by prezentovat profesionální image vašeho podnikání, kterou si lidé budou pamatovat.

Firemní vizitka

Předáním vizitky také vytvoříte první dojem o vaší firmě, buď můžete zájem vyvolat nebo ztratit. Vizitka patří k podnikání stejně jako oblek i aktovka, a její vzhled má stejný význam jako vzhled vašeho oblečení i doplňků.

Dobrá vizitka by měla nejen dobře vypadat, vzbudit zájem ale také by měla vystihnout smysl vašeho podnikání. Majitel pohřebního ústavu určitě nezvolí vizitku s kreslenými postavičkami. Pokud máte tvůrčí práci, určitě by měla být i vaše vizitka jedinečná a stylová.

Co by na vizitce nemělo chybět

  • Jméno, titul.
  • Název firmy.
  • Pozice.
  • Adresa.
  • Telefonní číslo, fax.
  • Email.
  • WWW stránky.

Typy vizitek

Základní vizitka

Tato vizitka je většinou vytisknutá černým inkoustem na bílý či krémový papír. Design je čistý a jednoduchý. Tato vizitka prostě jen plní svůj účel, aby sdělila vaše kontaktní informace.

Obrázková vizitka

Pokud je na vizitce fotografie, kresba či karikatura vašeho obličeje nebo produktu, pomáhá výrazně zapamatovat si vás či váš produkt na delší dobu. Někdy je obrázek lepší než tisíc slov. Samozřejmě je lepší využít škály barev odpovídající vašemu firemnímu vizuálnímu stylu než se nechat omezit jen černou a bílou.

Doteková vizitka

Některé vizitky se neliší příliš svým vzhledem, ale jaké vzbuzují pocity. Jsou vyrobeny z nestandardních materiálů jako je kov, dřevo nebo mají neobvyklé tvary, rohy, rýhy nebo reliéfní tisk. Tyto vizitky patří k nejdražším, protože nejsou vyráběny běžným procesem, ale některým podnikáním můžou být velkým přínosem i přes jejich cenu.

Univerzální (víceúčelové) vizitky

Vizitka nemusí jen propagovat vaše jméno a podnikání, může mít také jiné významy. Např. ho může zákazník využít jako slevový kupon, druhá strana může sloužit pro vyznačení schůzek, vytisknutá mapa může zobrazit, kde najdete kancelář, či mapu, co si můžete prohlídnout v okolí (hotel).

Netradiční vizitka v podobě CD

CD vizitka je velmi populárním formátem. Od vizitek v papírové podobě se na první pohled téměř neliší. Její rozměry jsou stejné. Mohou na ní být také kontaktní informace, logo nebo další grafická zobrazení stejně jako na papírové vizitce.

Její potenciál je ukryt v datové části, která je umístěna na rubu vizitky. Po vložení do počítače je přístupný její multimediální obsah o velikosti 25 – 50 MB. Můžete zde uložit texty, fotografie, videosekvence, mluveného slovo nebo hudbu, katalogy, prezentace a formuláře Obsah se vám automaticky spustí po vložení do počítače.

Cena CD vizitky se pohybuje od 20 do 50 Kč, záleží na objemu vašeho odběru a také na vašich specifikacích.

Na CD vizitku můžete umístit:

  • Multimediální prvky umístěné do grafického rozhraní, kterým lze ovládat zobrazení - animací, zvuků, videa, text.
  • Prezentace vytvořené v MS PowerPoint.
  • Hudební prezentaci s mluveným doprovodem (lze přehrát jako hudební CD).
  • Kombinaci hudební prezentace a multimediální prezentace (obsahuje dvě stopy, které jsou nezávislé a lze je přehrát v počítači a zvukovou složku v CD přehrávači).

Elektronické vizitky jsou malá CD ve tvaru a rozměrech klasické papírové vizitky, které je možné přehrát v každé CD a DVD mechanice počítače. Klasické rozměry jsou tedy 86 x 61 mm, středový otvor mívá velikost 18 mm.

Existuje několik způsobů, jak můžete CD vizitku využít. Nemusíte ji využívat jen jako klasickou papírovou vizitku, naskýtá se mnohem širší škála uplatnění:

  • Vizitka.
  • Multimediální katalog (levnější a ekologičtější než běžný tištěný katalog).
  • Skladná příloha, která se vejde i do malého dopisu.
  • Netradiční pozvánka na kongresy, výstavy, expozice aj.
  • Originální vstupenka (koncerty, kulturní akce, ...).
  • Firemní prezentace (pro klienty, kteří nemají přístup k internetu).
  • Interaktivní hra (poskytuje informace pro zákazníky zábavnou formou).
  • Přání nebo dárek pro vážené klienty.

Pro koho je CD vizitka ideální:

  • reklamní agentury,
  • kulturní agentury,
  • výrobci multimedií,
  • firmy ve všech oborech.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.