Přímý marketing – způsob, jak dostat reklamní sdělení přímo k zákazníkům

Ať to děláte jakkoliv, smyslem přímého marketingu (direct marketingu) je dostat vaše reklamní sdělení přímo k zákazníkům a to takovým způsobem, který v nich dokáže vzbudit zájem již během několika vteřin. Ukážeme vám, jak na věc a zároveň vám poradíme, jak se vyhnout nebezpečí, že vaše reklamní sdělení bude klasifikováno jako spam.

Přímý marketing (direct marketing)

Jestli se vám nepodaří vzbudit zájem u zákazníků svým sdělením (direct mailem)v krátké době, význam tohoto marketingového nástroje pro vaše podnikání bude nulový. Je nutné vaše reklamní sdělení tvořit s dávkou kreativity. Abyste mohli využít direct marketningu, je třeba mít dále dostatečně velkou databázi kontaktů.

Zásadní výhodou tohoto marketingového nástroje jsou jeho nízké náklady, a to hlavně v případě, pokud k rozšíření svého reklamního sdělení využijete moderních informačních technologií. Dávejte však pozor, abyste se svou direct mailovou kampaní nesklouzli do vod nevyžádané pošty (tzv. spammingu).

Nástroje pro šíření direct mailových nabídek

Komunikačních kanálů, které pro svou direct marketingovou kampaň můžete využít, je několik a každý s sebou nese výhody i nevýhody.

Direct e-mail

I když přímá elektronická poštovní reklama může být pro řadu lidí nepříjemná - a pokud vše správně nenastavíte, jedná se o spam - ale pořád je to nákladově velmi efektivní způsob, jak dostat vaše sdělení k potenciálním zákazníkům. Pokud vytvoříte zajímavou a poutavou nabídku, většinou zareaguje dostatečný počet zájemců.

Oběžníky a letáky

S pomocí počítače a tiskárny můžete levně vytvořit jednoduché letáky, vytisknout tisíce kopií a pokrýt všechny klienty, které potřebujete. Pravděpodobně nebudete mít tak dobrou odezvu jako v případě přímé poštovní reklamy, stejně se však vyplatí to zkusit. Náklady jsou totiž přijatelné i pro drobné živnostníky.

Reklamní dárky a soutěže

Jednou z vyzkoušených a úspěšnou metodou je rozdávání dárků a výher. Čím atraktivnější ceny nabídnete, tím více pozornosti se vám dostane. To je základ. Musíte své potenciální klienty nalákat a upoutat jejich pozornost na tak dlouho, abyste jim stačili ukázat výhody vašich výrobků a služeb.

Iniciativní pobídky ve formě podpory prodeje

V podnikání se běžně používá iniciativy, abyste získali nové klienty a ti aby nakupovali. Ať už nabídnete dva výrobky za cenu jednoho nebo přidáte slevový kupón, tyto pobídky fungují vždy a to u velkých i malých firem.

Obecně se dá říct, že hlavním znakem direct marketingu je předání vaší informace (reklamního sdělení) přímo zákazníkům, tzn. nejčastěji do jejich schránek, ať už elektronických (e-mailových) nebo poštovních. Jakou informaci se rozhodnete takto rozšířit, je už jen na vás.

Za nevyžádanou reklamu (spam) hrozí postih

Jak už jsme zmínili, určité způsoby distribuce reklamních sdělení jsou regulovány zákonem, například elektronické zasílání nevyžádaných reklamních sdělení (tzv. spamming).

Otázky týkající se zasílání nevyžádaných reklamních sdělení neboli spamu upravuje Zákon č. 480/2004 Sb., o službách informační společnosti v souladu s evropskou legislativou. Tato problematika byla doposud řešena především zákonem o regulaci reklamy. Podle něj bylo zakázáno šířit nevyžádanou reklamu, pokud vede k výdajům adresáta nebo jej obtěžuje.

Zákon o službách informační společnosti se vztahuje na zasílání sdělení pouze obchodního charakteru. Obchodní sdělení je chápáno jako všechny formy sdělení, která jsou určena k přímé či nepřímé podpoře zboží či služeb nebo image podniku a rovněž i reklama.

Obchodní sdělení, která jsou šířena e-mailem, hlasovou poštou, faxem nebo textovými zprávami, je možno zasílat pouze se souhlasem adresáta (tzv. metoda „opt-in“). Zasílatel bude povinen souhlas adresáta se zasíláním obchodních sdělení těmito prostředky prokázat.

V každém reklamním sdělení musí být také adresátovi dána jasná a zřetelná možnost, jak může jednoduchým způsobem a zdarma vzít zpět souhlas s využitím jeho elektronického kontaktu.

To se v praxi většinou ošetřuje tak, že v každém obchodním sdělením, které je posláno emailem, máte ikonku nebo odkaz, kterým zasílání jednoduše zrušíte.

 

Šířit obchodní sdělení jinými elektronickými prostředky než jsou výše uvedené (např. přímý telemarketing) je možné vždy jen s předchozím a prokazatelným souhlasem jejich adresáta.

Dodržování pravidel šíření obchodních sdělení

Nad dodržováním pravidel pro šíření obchodních sdělení elektronickými prostředky má dozor Úřad pro ochranu osobních údajů. Výše pokuty za porušení pravidel pro šíření obchodních sdělení elektronickými prostředky činí až 10 milionů Kč.

Zdroj: V články byly využity informace ze serveru ePravo.

 

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.