Podpora prodeje není reklama

Mnoho podnikatelů chybně zaměňuje podporu prodeje za různé formy reklamy. Tímto přístupem se ochuzují o tvůrčí rozměr hledání nevšedního způsobu, jak výrazně upoutat pozornost zákazníka. Cílem podpory prodeje není primárně informovat o produktu či službě, ale za využití rozličných nástrojů podpořit zákazníka v rozhodnutí nakoupit produkt, anebo využít služby.

Podpora prodeje

Je výhodné se v oblasti podpory prodeje (anglicky sales promotion) inspirovat u velkých nadnárodních koncernů, které zaměstnávají týmy kreativních pracovníků na vytváření efektivních technik podpory prodeje. Celou řadu z nich můžete realizovat s minimálními finančními náklady, jsou tedy vhodné i pro malé podnikatele. Nebojte se být nápadití.

 

Nástroje na podporu prodeje

Mezi tradiční techniky podpory prodeje, kterými se můžete nechat inspirovat, patří například

  • dodání zkušebního vzorku výrobku (platí i pro služby ve formě například jedné hodiny na zkoušku a především zdarma),
  • využití propagačních ochutnávacích (zkušebních) akcí (například autoservis může nabídnout servisní prohlídku vozu zdarma),
  • umístění výrobku v prodejně (u vchodu, u pokladen, na atraktivních stojanech se zajímavým designem),
  • nabídka na slosovací akce a soutěže se zajímavými cenami,
  • předváděcí akce v místě koncentrace cílových zákazníků,
  • dárkové předměty,
  • členství v zákaznickém klubu,
  • netradiční podoba reklamních předmětů (skládačky, pohlednice, CD, hračky atd.),
  • systém slev či poukázek na jiné výrobky a služby (lze například uvažovat o spolupráci s dodavateli různých doplňkových služeb),
  • netradiční podoba reklamních poutačů (tvar, barevnost, materiál, chodící reklama v podobě plyšového zvířete, napodobeniny výrobku apod.),
  • organizace zajímavých setkání významných zákazníků,
  • stylový interiér prodejny, obsluha v kostýmech,
  • uspořádání kulturního vystoupení pro potenciální zákazníky,
  • nabídka různých benefitů pro významné zákazníky (slevové karty, vstupenky do kina, zlevněné sportovní vyžití),
  • využití poznatků z psychologie (například o vnímání barev, například stejný prací prášek ve žluté krabici hospodyně ohodnotí jako agresivní, v modré krabici jako málo účinný), znalost typologie lidí (pro kosmetiku zvolíme atraktivní ženu, pro prostředek na mytí nádobí praktickou ženu z domácnosti apod.),
  • reklamní potisk vozidel,
  • vydávání vlastního zpravodaje pro zákazníky s praktickými informacemi, recepty, slevovými kupony aj.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.