Obtěžují vás prodejci inzerce? Naučte se je využívat ke svému prospěchu

Každý, kdo má IČO a je zapsán někde v nějakém katalogu firem, je konfrontován s každodenními a často obtěžujícími telefonáty prodejců inzerce. Je to pořád dokola, zdržuje to od práce a v situaci, kdy obracíte každou korunu, je to i zdroj velkého naštvání. Co s tím? Máte dvě možnosti – buď je všechny rovnou odmítat anebo získat dobrou možnost zviditelnění.

 Jak na úspěšnou inzerci

Nejprve tedy musíte zvážit své možnosti. Potřebujete, aby o vás bylo vědět? Na tuto otázku by každý podnikatel měl odpovědět – ano. Někteří ale mají svůj způsob informování a nejsou závislí na cizích médiích. I oni ale potřebují občas rozšířit svůj záběr a hodí se jim občas oslovit novou skupinu lidí – potenciálních zákazníků.

Stačí sedm kroků, abyste měli skvělou a úspěšnou reklamu.

1Kdo je váš zákazník?

Definujte si svoji cílovou skupinu – lidi, kteří nejvíce potřebují váš produkt či službu. Vytipujte si skupinu, která je nejproduktivnější a jasně si ji popište.

Jací to jsou lidé, jak nakupují, jaká je zajímají média? Svoji skupinu si zařaďte geograficky – chcete oslovit celou republiku nebo jen okolní region?

2Kolik máte peněz?

Promyslete si, jaké máte možnosti. Kolik můžete investovat do zviditelnění, aby vás to moc nebolelo. Protože účinky inzerce nejsou nijak závratné a výsledky se projevují až po nějaké době – prostředky, které obětujete, nedostanete hned zpátky.

Částku, kterou můžete jednorázově či měsíčně obětovat, si napište a zapamatujte si ji. Nenechte se nikým a ničím zmanipulovat k jejímu zvýšení!

3Proklepněte si mediální trh.

Pokud nemáte nějakého poradce, budete to muset udělat. Pokud chcete utrácet za inzerci, budete se muset trochu zorientovat na mediálním trhu – jinak se stanete dobrým terčem agresivních prodejců, kteří vám prodají to, co vůbec nepotřebujete.

Není to tak složité, pro začátek vám dám pár užitečných tipů:

  • Vyhýbejte se tiskovinám, které se rozdávají zadarmo.

Jen pokud by byla opravdu velmi výhodná cena. Je tam velký odpad, protože lidé si prostě toho, co mají zadarmo, moc neváží. Mají přeplněné schránky – samé letáky, některé končí rovnou v koši.

  • Nekupujte si bannerovou reklamu.

Pokud ovšem nejste moc velká firma a nepotřebujete být vidět opravdu všude. Lidé ji už přehlížejí a neklikají na ni.

  • Všímejte si toho, co lidé čtou.

Zeptejte se třeba trafikantky, co se dobře prodává, hned budete vědět, kam má smysl umisťovat inzerát. Někdy se stačí podívat, jaké noviny má trafikantka vyskládané k zákazníkovi nejblíže – ty jdou nejvíce na odbyt.

  • Sledujte trendy.

Nechcete-li investovat neefektivně, budete muset začít sledovat, co se děje ve světě médií a reklamy. Pokud máte už větší obrat, vyplatí se vám najmout si nějakého poradce a nemusí to být nutně drahá reklamní agentura.

Základní informace najdete třeba na těchto odkazech:

 

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.