Nástup 360° produktových fotografií! V čem jsou lepší?

Velká nevýhoda e-shopů, je ta, že potenciální zákazník si nemůže produkt osahat naživo. I vám se určitě stalo, že produktové fotografie, které jste na e-shopu viděli, byly nedostačující. Rádi byste produkt viděli i z jiných stran, chtěli byste si prohléhnout detailněji tlačítka / barvu / vzor / kapsy atd. Naopak výrobce si kolikrát láme hlavu, jak nejlépe prezentovat svůj produkt včetně vymožeností, které jeho výrobek má, a kterými se liší od konkurence. To vše právě dokáže 360° produktová fotografie, která se začíná prosazovat. Zatímco u nás je to stále novinka, v zahraničí je to běžná součást prezentace produktů na webových stránkách, e-shopech nebo internetových bazarech.

Pojďme se tedy blíže podívat, co 360° fotografie představuje. Laik na první pohled vidí klasickou produktovou fotografii. Rozdílu si všimne až po objevení možnosti s produktem hýbat do stran. Stačí vám k tomu myš, přesněji levé tlačítko. Produkt tímto tlačítkem „chytíte“ a tažením otáčíte. Myš tedy nahrazuje vaši ruku a předmět si prohlížíte stejně tak, jako byste stáli v kamenném obchodě.

Některé 360° fotografie dokážou prezentovat i animace, které vám předmět ještě více přiblíží. Místo sáhodlouhého čtení v popisu produktu, tak všechny funkce produktu zjistíte zábavnou formou. Pod animacemi si můžete představit například otevírání batohu, aktovky, kabelky, skládání kočárku, vysouvání, rozepínání a další vymoženosti.

Například kočárek české značky Patron a jeho kompletní představení.

Jak to funguje technicky?

Vše začíná nafocením produktu, který se fotí na otočném zařízení. Fotoaparát je v pevném bodě a po každém pootočení vytvoří fotografii. Tímto stylem nám vznikne postupně 24 snímků, které bývají standartním počtem. Není problém snímky navýšit pro plynulejší animace.

Po tomto kroku je nutná postprodukce všech 24 fotografií. Jakmile je hotová úprava fotografií, program pro tvorbu 360° fotografií vytvoří finální soubor. V souboru nalezneme html skript a samotné snímky (ze kterých jsme danou 360° vytvořili). Vše vložíme do zdrojového kódu našich stránek a snímky nahrajeme třeba na náš server. Jde vidět, že samotné vkládání není žádná věda, naproti tomu focení už taková pohádka není.

 

Výhody 360 ° produktových fotografií

  • možnost interakce zákazníka a vašeho produktu
  • náskok před konkurencí
  • lepší konverze (zákazník je déle na vašem produktu a je vetší šance, že ho zaujme a nakoupí)
  • méně vratek (zákazník ví, co kupuje a co od produktu čekat)
  • 24 snímků se dá použít i zvlášť jako klasické produktové fotografie
  • fungují na tabletech / mobilech / Mac a PC zařízeních
  • jsou responzivní (mění velikost podle rozměru zobrazovaného zařízení)

Nevýhody

  • finančně a časově nákladná tvorba 360tek „in house“
  • nutnost produkty vždy dovézt nebo poslat firmě / fotografovi, který se 360° fotografie zabývá
  • vkládání je přes zdrojový kód Vašich stránek (pokud si nevytvoříte plugin)
  • srovnávače typu Heuréka a Zboží.cz zatím plně nepodporují 360ky – zatím jen elektronika
  • nehodí se na všechny typy produktů – nástěnné hodiny a podobně typově stejné produkty, které nejsou zajímavé ze „zadní“ strany.

Příklady českých stránek, které už 360ky mají

S touto novinkou začínají disponovat i největší hráči na trhu. První vlaštovky nasadil CZC.cz. Alza, ZOOT a MALL budou určitě dalšími, kteří budou tento trend následovat. A co Vy?

V dalším článku se můžete těšit na podrobnější informace ze zákulisí tvorby 360tek pro známou českou značku.

o autorovi

arcgroup
Bc. Lukáš Vlček

Manažer obchodu v ARCG.cz. ARCG je rodinná firma z Mošnova, která se specializuje na produktové focení. Můžeme se pyšnit největším a nejrůznorodějším portfoliem zákazníků v ČR, kterým jsme vytvářeli 360° fotografie.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.