Jakou barvu dát vašemu logu

Uvažujete o novém logu pro vaši firmu? Pak přemýšlejte hlavně o tom, s jakou barvou byste měli spojit váš podnik. Správně vybraná barevnost loga vám může pomoci k lepší prezentaci a komunikaci se zákazníky. Pokud si lidé barvy, které zvolíte, nespojují s oborem vašeho podnikání, mohou vaši firmu vnímat jako méně důvěryhodnou. Jakou barvu tedy vybrat?

 

Jaké zvolit barvy loga pro konkrétní obory podnikání

Logo pro cestovní kancelář

K cestovním kancelářím jsou jednoznačně přiřazovány barvy asociující letní pohodu, slunce, moře, modrou oblohu. Tedy nejčastěji barvy:

  • oranžová – barva tepla, slunce, pohody
  • žlutá – teplo, písek,
  • modrá – barva moře, modré letní oblohy.

Logo pro právní kancelář

S právními kancelářemi jsou spojovány barvy, které představují serióznost, důstojnost, konzervativnost a jistotu, tedy vlastnosti, které lidé od tohoto druhu činnosti očekávají. Konkrétně jde o tyto barvy:

  • šedá – konzervativnost, důstojnost, uhlazenost,
  • černá – vyjadřuje serióznost, důstojnost,
  • modrá – jistota, serióznost.

Logo pro kosmetický salón

Kosmetické služby jsou spojovány s pastelovými barvami a barvami přírodními (ve spojení s přírodní kosmetikou). Barvy použité v této souvislosti musí působit svěže, odpočinkově, odlehčeně. Dají se využít například tyto barvy:

  • bílá – jako barva čistoty, uvolnění,
  • růžová – pastelová, jemná, voňavá barva,
  • světle modrá – pastelová, odpočinková barva,
  • světle zelená – svěží, čistá barva.

Logo pro školu

Barvy spojené se školou by měly vyjadřovat kvalifikovanost, serióznost, vzbuzovat důvěru, ale zároveň dávat příslib rozvoje. Může jít o tyto barvy:

  • modrá – jako barva vzbuzující pocit serióznosti, důvěry, kvalifikovanosti,
  • zelená – vyjadřuje ve spojení se školou klid, svěží mysl,
  • oranžováčervená – živost, komunikace, veselost.

Logo pro stavební firmu

Barvy asociované se stavební firmou jsou většinou spojovány s barvami jednotlivých druhů stavebního materiálu. Jde o barvy:

  • šedá – barva základního stavebního materiálu, šedá je pro stavebnictví základní, je to barva neutrální, nevzbuzuje velké emoce,
  • bílá– bílý podklad, protože ke stavbě je zapotřebí vápno, barva uvolnění, představuje nový začátek,
  • červená – barva cihel i jako barva radosti, radost ze stěhování do nového domu.

Je zřejmé, že barvy hrají v marketingové komunikaci a tedy i při tvorbě vašeho loga významnou roli. Je přitom třeba vycházet ze znalosti obecného působení barev i vaši cílové skupiny. Kvalitní logo patří mezi nejdůležitější předpoklady pro úspěch firmy nebo produktu.

Autor článku: Ing. Vladimír Kuchař, poradce pro marketing a rozvoj firem, autor bestselleru Medonosný marketing – MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.