Jakou barvu dát vašemu logu

Uvažujete o novém logu pro vaši firmu? Pak přemýšlejte hlavně o tom, s jakou barvou byste měli spojit váš podnik. Správně vybraná barevnost loga vám může pomoci k lepší prezentaci a komunikaci se zákazníky. Pokud si lidé barvy, které zvolíte, nespojují s oborem vašeho podnikání, mohou vaši firmu vnímat jako méně důvěryhodnou. Jakou barvu tedy vybrat?

 

Jakou barvu vybrat pro logo

Barvy vyjadřují určité poselství, umožňují snadnější vnímání a pochopení komunikačního sdělení firemního loga. Každá barva má v sobě určitý komunikační a psychologický obsah. V propagaci a firemní komunikaci je však také důležité posoudit konkrétní kontext s daným produktem či službou a také se zamyslet nad působením barev na cílovou skupinu zákazníků.

Obecné významy barev

Při návrhu barevnosti loga můžeme vycházet ze skutečnosti, že každá barva má svoji charakteristiku, na které se lidé všeobecně shodují. Preference barev mají na základě řady výzkumů obecnou platnost, i když se individuální preference jednotlivých lidí mohou lišit.

Barvy ovlivňují nejen pocity lidí, ale působí i na fyziologické stavy našeho organismu. Např. teplé barvy, jako je červená, oranžová, obecně lidi vzrušují, studené barvy, jako je modrá a zelená, na ně působí uklidňujícím způsobem.

 

Lidé nejčastěji přiřazují barvám tyto asociace:

  • Červená – aktivní, veselá, živá, odvážná, dráždivá
  • Oranžová – přátelská, jasná, pozitivní, optimistická, hřejivá
  • Žlutá – jasná, teplá, pozitivní, radostná
  • Modrá – jistá, pokojná, pasivní, zdrženlivá, seriózní, chladivá, klidná
  • Zelená – klidná, příjemná, čerstvá, přírodní
  • Šedá – fádní, nevýrazná, smutná
  • Černá – smutná, elegantní, seriózní
  • Bílá– čistá, sterilní

Barvy v podnikání

Z toho, jak lidé obecně vnímají různé barvy, by měl vycházet také barevný návrh vašeho loga. Jistě by se nehodilo mít v logu mateřské školky černou barvu nebo naopak mít žlutou například pro pohřební ústav. To jsou ovšem extrémní případy. Faktem ale je, že si lidé řadu odvětví podnikání, firem či produktů spojují s určitou barvou. Lze při tom zaznamenat stereotypy při přiřazování barev k jednotlivým odvětvím podnikání, které odpovídající výše uvedeným asociacím.

Například modrá je mezi lidmi všeobecně spojená s dálkami a nebem, ale na druhou stranu také s jistotou a seriózností. Modrou by si proto do loga měly dávat takové společnosti, jako jsou například jazykové školy, cestovky a právnické nebo realitní kanceláře. Pro podniky, které chtějí vyvolat dojem stability je vhodná také šedivá nebo černá barva.

Kdo se chce naopak před zákazníky prezentovat jako živá a dynamická firmy, měl by využít červenou. Lidé si ji totiž spojují s ohněm, láskou či radostí.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.