Jak vznikají 360° produktové fotografie: příběh tvorby 360° fotek pro Merkur

Není to dávno, co jsme vám představovali 360° fotografie. Dnes bychom vás chtěli pozvat do zákulisí tvorby „třistašedesátek“, abyste viděli, co vše se za takovou jednou 360° fotografií ukrývá.

Ještě než se začtete do příkladu tvorby produktových 360° fotografií pro českou značku Merkur, podívejte se, co to vlastně 360° fotografie je a k čemu i pro vás může být dobrá.

Tvorba 360° produktových fotografií

Český výrobce stavebnic, značka Merkur, která se stále těší velké oblibě jak mezi dětmi, tak dospělými, využil nejnovější možnosti, jak posunout prezentaci svých produktů na svých stránkách – „otáčivé“ 360° fotografie svých výrobků.

Stačilo pár emailů, dvě osobní setkání, na kterých se vyladily detaily, a za pár dnů jsme tu měli plný sklad krabic. V krabicích nebylo nic jiného, než vláčky. A to ne deset, ani sto kusů, ale rovnou 199 vláčků. Pro nejednoho fotografa by to byl nelehký úkol.

Nafotit 199 vláčků do 10 dnů a mezitím fotit i další zakázky, kdy je třeba vždy přenastavit box pro focení, není zrovna lehký úkol. My máme ale rádi výzvy.

Tímto článkem bychom vás chtěli provést naší cestou od vybalení až po finální 360°produktovou fotografii. Zároveň se tak dozvíte, co vše tato práce obnáší a třeba někoho i inspirujeme, aby si „třistašedesátky“ pro prezentaci svých produktů na internetu taky pořídil.

Abych navázal tam, kde jsem v příběhu skončil – celé to začalo přijetím balíčků, které jsme následně uskladnili, a pak mohlo začít postupné vybalení. Některé vláčky bylo třeba očistit, ať už jen stlačeným vzduchem, nebo mokrým hadříkem. Takto připravit produkty je vždy důležité hlavně proto, že je lehčí něco ručně očistit, než trávit hodiny nad retuší před monitorem.

 

Po nachystání vláčků jsme nafotili jednu testovací 360° fotografii, u které jsme si se zadavatelem odsouhlasili úhel nafocení a první snímek, od kterého se bude odvíjet celá 360° fotografie.

Po odsouhlasení už šlo vše jak po másle a poprali jsme se i se špatnou čitelností nápisů, které zdobí nejeden vláček. Stačilo fotoaparát posunout a vyměnit objektiv, kdy ač se to nezdá, tak jsme byli nuceni fotit na makro objektiv.

ostrost 1

Pan Kříž z Merkuru měl po celou dobu aktuální informace z focení a měl k dispozici i přístupy na náš klientský server, kde měl čerstvé fotografie a soubory. Mohl si tedy vše průběžně kontrolovat a případně nám říct, co je třeba předělat nebo navrhnout, zda by to nešlo nafotit i jiným způsobem. Pokud by nebyl k dispozici zákaznický server, tak úložiště typu úschovna nebo ulož.to by posloužilo stejně, i když rychlost pro stahování není zrovna ideální.

Jednou se nám stalo, že bylo třeba přefotit vláček s tendrem – hlavně když nevíte, co to ten tendr je =)

9158 01 tender

Kdybyste na tom byli podobně jako my, tak tendr je ta „věc“ za vláčkem, která převáží uhlí :)

Jakmile jsme měli vše nafocené a byly zkontrolované i úhly, nasvícení a samotné vláčky, tak jsme se mohli vrhnout na postprodukci. Jinými slovy jsme nemohli odevzdat práci, kde by šel vidět náš fotografický box, blesky nebo obecně pozadí za vláčky. Byli jsme domluveni, že ponecháme reálný stín pro plastičnost vláčků a nedělali jsme tak kompletní ořez.

9607 2 03

Během retuše jsme narazili i na fakt, že při makro focení chtě nechtě jdou vidět všechna smítka, takže o to to bylo těžší. Přece jen nafotit jednu produktovou fotografii je něco jiného, než 24 snímků pro jeden produkt.

Po vyretušování všech 4776 snímků přišla řada na kompletaci, laicky řečeno se vezme 24 snímků a přes program se z nich vytvoří jedna plně funkční 360° produktová fotografie. Zde je třeba si říct, jaké otáčecí tlačítka mají u fotek na webu být a jak mají fungovat. Také je důležité se rozhodnout, jak moc rychlé nebo pomalé chce mít zákazník otáčení vláčků při zapnutí automatického otáčení.

Když jsme si upřesnili i tyhle drobnosti, tak přechroustání přes program byla otázka jednoho odpoledne. Práce tímto byla kompletní a zákazník si mohl vše stáhnout a začít si postupně dávat jednotlivé 360° fotografie na své stránky. Tím naše spolupráce neskončila, protože jsme doteď s panem Křížem v kontaktu. Z počátku chtěl pan Kříž pomoci i s nasazením prvních 360° fotografií, kdy mu bylo naše IT oddělení nápomocno.

Pokud vás zajímá výsledek, tak stačí kliknout zde.   

To je konce našeho příběhu o tom, jak v praxi vznikají produktové 360° fotografie.

Pro zajímavost ještě rekapituluji výhody 360 ° produktových fotografií

  • možnost interakce zákazníka a vašeho produktu
  • náskok před konkurencí
  • lepší konverze (zákazník je déle na vašem produktu a je vetší šance, že ho zaujme a nakoupí)
  • méně vratek (zákazník ví, co kupuje a co od produktu čekat)
  • 24 snímků se dá použít i zvlášť jako klasické produktové fotografie
  • fungují na tabletech / mobilech / Mac a PC zařízeních
  • jsou responzivní (mění velikost podle rozměru zobrazovaného zařízení)

o autorovi

arcgroup
Bc. Lukáš Vlček

Manažer obchodu v ARCG.cz. ARCG je rodinná firma z Mošnova, která se specializuje na produktové focení. Můžeme se pyšnit největším a nejrůznorodějším portfoliem zákazníků v ČR, kterým jsme vytvářeli 360° fotografie.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.