Jak na firemní propagační materiály

Jistě už víte, že propagace je nepostradatelnou součástí vašeho podnikání, ale tušíte, jak zvládnout své propagační materiály vlastními silami na profesionální úrovni? Prostřednictvím našich tipů se ujistíte, zda vaše tištěné propagační materiály reprezentují vaši firmu tak, jak mají.

Tiskněte reklamní materiály v malém objemu

Netiskněte velké množství propagačních materiálů najednou. Může u vás dojít například ke změně kontaktních údajů nebo informací u produktů a zbývající materiály vám nebudou k ničemu. Nechte vytisknout jen malé množství a ihned ho distribuujte.

Grafická stránka firemních materiálů

Pokud chcete vypadat opravdu jako profesionálové, pak dejte vašim materiálům originální vzhled. Nechte si navrhnout profesionálně logo, používejte ho na všechny materiály a neměňte jej, pokud to není vyloženě nezbytné.

Naučte se základům grafického designu. Pochopení estetiky je celoživotní práce, v začátcích vám však pomůže koupit si nějakou knihu o grafice a doma se vzdělávat. Pomůže vám to při komunikaci s grafikem.

Ujistěte se, že vaše materiály mají jednotnou formu. Pozor, všechny by ale neměly být jako přes kopírák, lidé by je mohli lehce přehlédnout, ovšem dohromady by měly tvořit kompaktní celek. Všechny materiály musí vypadat jako od jedné firmy.

Vzhled dokumentů musí být čistý a jednoduchý. Čtenář nesmí být vizuálně přehlcen. Použité písmo, barvy a celková grafická stránka by měla být konzistentní s vaším korporátním designem – tzn. měla by korespondovat s vizuálním stylem vaší firmy.

Důležité je, abyste si vybrali kvalitního designéra, to je základ. Raději si trochu připlaťte. Propagační materiály by nikdy neměly vypadat lacině. Zvlášť pokud jste za ně dobře zaplatili.

Vyhněte se tomu dávat příliš mnoho textu na stránku. Stránka plná písmen není pro čtenáře přitažlivá. Proložte odstavce fotkami, ilustracemi, tabulkami a grafy. Využijte bílý prostor. Celý zaplněný list papíru vyvolává pocit stísnění a nepůsobí příjemně. Bílý prostor slouží jako optický rám, který uklidňuje a má na čtenáře příjemný vliv.

Zůstaňte u klasických formátů (A4, popř. A5), pokud pro změnu nemáte opravdu dobrý důvod. Investujte do dobrých fotografií, vyplatí se to. Vaši zákazníci chtějí být přesvědčeni o kvalitě vašeho produktu. Amatérské snímky kazí vaši profesionalitu. Kvalitní fotografie vás odliší od jiných firem a jsou investicí do vaší budoucnosti.

Stanovte jednu osobu zodpovědnou za očekávané potřeby v budoucnu, zajišťující produkci materiálů a udržující jejich zásobu na skladě. Vaše potřeby týkající se firemních prospektů a dokumentů se budou měnit s novými produkty, trhy i růstem vašeho podniku.

Po několika letech změňte design firemních materiálů (opět se ale držte svéhofiremního design manuálu). Uvádějte nové produkty a další detaily.

Nejčastější důvody, proč se propagace mine účinkem

  • reklamní sdělení neoslovovalo cílovou skupinu,
  • výhoda nebyla zdůrazněna v titulku reklamního sdělení,
  • reklamní sdělení nebylo čtivé, nebo mu chyběl zajímavý titulek,
  • reklamní sdělení nebylo dost informativní nebo nevybízelo k akci (koupi),
  • v titulku bylo uvedeno jméno firmy namísto výhody inzerovaného výrobku (služby), pokud nabídka zaujme, zákazník si na název firmy vezme i brýle, využijte tedy placenou plochu efektivně, sdělujte přesně to, co zajímá zákazníka.

 

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.