Postup pro výběr nejlepších kandidátů na pracovní pozici

Chcete do své firmy přijmout nového zaměstnance a chcete se vyhnout tomu, abyste vybrali toho nepravého? Následující článek krok po kroku shrnuje, jak vybrat toho nejvhodnějšího kandidáta na pracovní pozici.

 

Příjem zaměstnanců

Následující článek vychází z několikaletých zkušeností a z nejlepších technik a nástrojů pro nábor nových zaměstnanců. Přečtěte si šest kroků, které vám pomohou získat ty nejvhodnější kandidáty.

1 Nabízejte „atraktivní“pozice.

Klasické popisy pozic uvádí dovednosti, kvalifikace a zkušenosti. To ale není správný způsob. Jednak to není správný marketingový nástroj a také dostatečně neukazuje potenciál pozice. Popis pozice by měl představovat, co bude člověk dělat, co se naučí a kým se stane. Podrobně popište, jaký přínos bude tato pozice pro uchazeče o práci mít.

2Kariéra, ne kompenzace.

Podaný inzerát by měl jasně klást důraz na výzvy pozice a na to, čeho může člověk ve firmě dosáhnout a také jaké bude mít příležitosti pro další růst. Při prvním kontaktu se zájemci musí uchazeči zhodnotit vaši pracovní příležitost jako posun ve své kariéře, ne pouze jako lépe placenou práci nebo příležitost pracovat blíže k domovu. To vám velmi pomůže ke zjednodušení procesu a minimalizování hrozeb od konkurenčních nabídek.

 

3Pracovní nabídku odlište od masy dalších inzerátů.

V dnešním internetovém světě je nutné dobře porozumět systému marketingových technik, které používají vyhledávače. Pomůže vám to lépe sepsat nabídku pracovní pozice, kterou půjde na internetu dobře najít. Také by měla pracovní pozice vypadat lépe než konkurenční nabídka a zaujme tak více schopných uchazečů.

4Nabídněte uchazečům možnost jen se podívat.

Většina firem či internetových stránek zabývajících se nabídkou pracovních pozic většinou zájemcům nabízí jen možnost přihlásit se na konkrétní pracovní pozici. Lidé však většinou jen sledují nabídky, porovnávají možnosti mezi sebou. Proto jim nabídněte možnost jen sledovat či si nezávazně promluvit o jeho možnostech.

51Udělejte z pohovoru vaši tajnou zbraň.

Možná vás to překvapí, ale hlavním účelem pohovoru je nábor uchazečů, nikoliv jen posouzení jejich kompetencí. Pokud zvládáte techniku přijímacího pohovoru kvalitně, posoudíte i kompetentnost a motivaci uchazeče, ale jedná se pouze o druhotný efekt. Pohovor byste měli také využít ke hledání mezer v dovednostech uchazeče a to s takovým přístupem, že je vaše pozice dokáže zaplnit. Pokud budou mezery příliš velké, pak to znamená, že je uchazeč pro pozici nedostatečně kvalifikován.

6Hodnocení z různých pohledů a boj s konkurencí.

Nábor zaměstnanců nekončí přijímacím pohovorem. Je to začátek pro další vztah. Z hlediska firmy je důležité, hodnotit uchazeče z různých pohledů. Důvodem je to, že uchazeč také hodnotí nabídku různých příležitosti z různých pohledů. Postupujte třeba tak, že uchazeči pošlete formulář srovnávající vaši pozici s dalšími, které zvažuje, včetně jeho současné. Pokud vaše nabídka představuje pozitivní dlouhodobý kariérní krok vpřed, pak by měla vyhrát.

Zdroj: Překlad z Electronic Recruiting Exchange

 

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.