Jak vybrat personální agenturu

V článku se dozvíte, co by v dnešní době mělo být standardem ve službách a přístupu personální agentury a jak se vyhnout chybám při jejím výběru.

 

Postup pro výběr personální agentury

Získejte reference. Nejlepší referencí jsou samozřejmě osobní kladné zkušenosti vašich známých nebo spolupracujících firem. Na trhu práce existují tři druhy personálních agentur, členěných dle velikosti, tak jako v mnoha jiných odvětvích. Jsou to: malé firmy, firmy střední velikosti a velké mezinárodní společnosti. Každá z těchto tří kategorií má na trhu své dobré „hráče“, ale také ty špatné, kteří kazí pověst všem ostatním.

Nejčastější důvody nespokojenosti klientů s personálními agenturami

Personální agentura se časem ukáže být nevyhovující

Má špatně zmapován trh práce, nevhodnou prezentaci jak tiskovou, tak internetovou, tedy má malou možnost vyhledat vhodné uchazeče a hledání bývá mnohdy zdlouhavé a bezvýsledné.

Personální agentura nenabízí za sjednanou odměnu kvalitní a ucelené služby

Spousta firem, které se dnes prezentují jako personální agentury jsou ve skutečnosti jen sběrači a přeposílateli nevyhovujících životopisů, jež mnohdy ani neodpovídají specifikacím a požadavkům daného pracovního místa. Tímto způsobem se zbavují své hlavní práce – kvalitního předvýběru z přihlášených kandidátů a „hází“ tak tuto práci na své klienty.

Kvalitní personální agentura by měla

  • jednat transparentně, solidně a být s vámi neustále v kontaktu,
  • dodat smlouvu, která je lehce pochopitelná, jasně formulovaná,
  • být schopna jasně vysvětlit celý proces vyhledávání uchazečů,
  • průběžně informovat o stavu a úspěšnosti vyhledávání,
  • v případě potřeby pomoci s vytvořením specifikace pracovního místa, mzdovým ohodnocením,
  • dodržovat pravidla, která jste dohodli,
  • nezasílat uchazeče, kteří nesplňují požadavky na pracovní místo,
  • udělat pro vás full-servis při výběru kandidáta, není-li dohodnuto jinak - tedy inzerci pracovního místa, vyhledávání ve všech svých zdrojích externích i interních, vytřídění přihlášených uchazečů, provedení prvního kola výběrového řízení, ve kterém z pozvaných uchazečů vybere jen ty, které se rozhodne vám doporučit k osobní schůzce,
  • být schopna vám ke každému kandidátovi dodat také své hodnocení a poznatky, které zjistí při prvním kole výběrového řízení - poznámky k osobnostní stránce uchazeče, pohled konzultantů na to, proč by právě tento člověk měl být vhodným kandidátem, jaké u něj mohou být rizika, klady, zápory
  • nepožadovat dopředu žádné platby, odměnu si nárokovat až po úspěšném obsazení pracovního místa (výjimkou může být zmaření zakázky ze strany objednatele).

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.