Jak maximálně zefektivnit výběrové řízení

Ti, co někdy dělali výběrové řízení na pracovní pozici ve firmě, vědí, co taková událost obnáší. Nejen na běžné administrativní pozice se hlásí enormní počet zájemců a efektivní správa výběrového řízení tak nabývá na významu. Ukážeme vám, jak se dá výběrové řízení ve vaší firmě maximálně zefektivnit.

 

Jak zefektivnit výběrové řízení

Výběrové řízení

"Hledáme účetní do uhelných skladů“ – 300 zájemkyň. „Asistentka ředitele v IT firmě“ – 700 odpovědí. To jsou reálné příklady z praxe, kdy výběrové řízení měli pod palcem ředitelé firem. Je záhadou, jak ředitelé těchto společností vybírají z dotyčných kandidátek, když se jejich životopisy velmi podobají. Ovšem, nějaký systém použít museli.

Výběrové řízení lze pojmout dvěma způsoby:

1Zadat ho personální agentuře.

2Spravovat jej vlastními silami. U této možnosti lze jít dvěma cestami:

  • reakce na e-mail,
  • dotazníkový sběr dat.

Výběrovým řízení za účasti personální agentury se v tomto článku nebudeme zabývat, přejdeme rovnou k vlastní správě.

Jak na vlastní správu výběrového řízení

Reakce na e-mail

Této fázi běžně předchází sepsání a zveřejnění konkrétní nabídky práce.

Přečtěte si, jak napsat skvělý pracovní inzerát.

Recruitment (tedy výběr a příjem zaměstnanců) přes e-mail obnáší množství rutinních procesů a mnohdy i zcela nadbytečných aktivit, které vedou pouze k většímu množství práce. Někdy se stane – a není ani divu, že k tomu může dojít – že po čase ztratíte v přijatých odpovědích na vaši pracovní nabídku přehled.

Pracnost vlastní správy výběrového řízení znázorňují kroky, kterým se nelze vyhnout:

1Firma zveřejní inzerát.

2Uchazeč pošle zprávu se životopisem na uvedený e-mail.

3Firma otevře e-mail a prohlédne si životopis.

4Pokud jej životopis zaujal, uloží jej do počítače.

5Opakují se body 2 až 4 dokud není inzerát stažen a příjem životopisů ukončen.

Nevýhodou tohoto postupu je, že neposkytuje ucelený obraz o aktuálním stavu výběrového řízení a vhodných kandidátech na pracovní pozici. Přesto bývá velmi často používán pro svou jednoduchost a dostupnost.

Na toto téma jsem se bavil se spolumajitelem jedné účetní a daňové firmy a ten potvrzuje: „Hledali jsme účetní do naší firmy, inzerovali jsme na úřadu práce, uchazeči odpovídali na e-mail, přihlásilo se 300 osob. Jedna paní uvedla do životopisu, že má 5 let zkušeností s podvojným účetnictvím a pak nevěděla, co jsou peníze na cestě.“ Celá akce s hledáním té pravé osoby mu podle jeho slov zabrala velmi mnoho času, počínaje preselekcí životopisů, konče osobními pohovory.

 

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.