Typy podnikatelského záměru

Podnikatelský záměr je třeba přizpůsobit jeho účelu. Podle tohoto hlediska rozlišujeme tyto čtyři typy: prezentace ve výtahu, executive summary, zkrácený podnikatelský záměr a plný podnikatelský záměr.

Druhy podnikatelských záměrů

1 Prezentace ve výtahu (Elevator Pitch)

Tato prezentace podnikatelského záměru by měla být stručná, jasná, srozumitelná a zapamatovatelná, abychom ji mohli použít rychle, kdekoli a kdykoli bude potřeba. Prezentace ve výtahu by měla trvat přibližně minutu a měla by se skládat z následujících bodů:

  • Co je moje myšlenka.
  • Jak jsem s tou myšlenkou daleko.
  • Jaké trhy existují pro uplatnění mé myšlenky.
  • Jaké výhody na těchto trzích mám.
  • Jaké výhody mám oproti konkurenci.
  • Jak hodlám získat peníze.
  • Kolik budu potřebovat celkem.
  • Kolik z toho budu potřebovat financovat externě, co za to nabízím investorovi.
  • Kdo je součástí mého týmu.
  • Jaký je potenciál pro zisk investora

Tento ústní typ prezentace má pouze zaujmout investora, pokud zaujmeme, tak na další schůzce by nás měl čekat již podrobný výklad podnikatelského záměru spojený s diskuzí.

Doporučení Poradenství pro podnikatele

Konzultujte váš podnikatelský plán dříve, než ho začnete realizovat.

Specialisté pro začínající podnikatele jsou
vám k dispozici. Tak se přijďte poradit a zaklepejte na správné dveře.

2 Executive Summary

Executive Summary se dá přeložit jako výkonný plán, který je také krátkou verzí podnikatelského záměru. Jedná se o písemnou prezentaci většinou o rozsahu 1 – 2 stran formátu A4, kterou předkládáme investorům či bankám.

V prvním odstavci informujeme o jaký typ investice se jedná a kolik peněz potřebujeme. Nebojme se použít superlativy, pomohou nám zaujmout. Důležité je vyhnout se profesní terminologii, chceme přece, aby nám investor porozuměl.

Další odstavec hovoří o našem produktu. Popíšeme ho ve větším detailu, naznačíme maloobchodní cenu tak, aby si investor mohl představit konečný produkt. V dalším odstavci popisujeme náš trh. Zmíníme konečné zákazníky, existence konkurence. Měli bychom chválit sebe, ale konkurenci nehanit.

Následující odstavec hovoří o našem podnikatelském modelu z hlediska finančního. Je třeba naznačit obvykle na tři roky dopředu očekávaný obrat, náklady, zisky/ztráty.

Předposlední část popisuje, jak jsme daleko a případně kolik peněz a času už jsme do svého projektu zainvestovali sami. Vysvětlíme, že veškerá přípravná práce je již za námi a že s finanční podporou jsme schopni mít produkt během několika měsíců. Doporučuje se nedávat přesné datum, které se často mění, museli bychom plán pak několikrát přepisovat.

V posledním odstavci najde investor naši nabídku a kontakt. Shrneme všechno důležité i částku, kterou potřebujeme.

Vzor podnikatelského plánu pro vás

Nabízíme vám pomoc při psaní podnikatelského plánu:

Aplikace na vytvoření podnikatelského plánu

Podnikatelský plán včetně propočtů
bez nutnosti hlubokých znalostí.

6 měsíční přístup stojí 605 Kč vč. DPH

Podnikatelský záměr vzor

Získat přístup

E-book s praktickým návodem na podnikatelský plán

Na 19 stranách je precizně vysvětlen obsah všech kapitol, které by v podnikatelském plánu neměly v žádném případě chybět.

Jen za 150 Kč vč. DPH

Podnikatelský plán vzor

Stáhnout e-book

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.