Zpověď finalisty Rozjezdů: EVIPA

Přijdete do čekárny u lékaře, nikde nikdo, ale úzkostlivě dodržujete pokyn „neklepat“ visící na dveřích a pak zbytečně čekáte, i když v ordinaci žádný pacient není. Jindy se vám zase stane, že někdo i přes zaplněnou čekárnu přijde okamžitě suverénně ke dveřím, zaklepe a následují bouřlivé dohady o pořadí. Předbíhání, zmatkům a nejistotě v čekárnách by měl učinit přítrž systém Evipa, který vyvinula čtveřice studentů z brněnského VUT.

Martin Horský, EVIPA

1 Proč jste začali?

Medicína je velmi dynamicky se rozvíjející obor a technika ve zdravotnictví se velice rychle vyvíjí. Každou chvíli je představen nový diagnostický přistroj. Uveden nový lék na trh. Ovšem málo se věnuje problematice odbavování pacientů v čekárnách. Sestřička nemá lehkou práci s tím, když se po otevření dveří na ni všichni nasypou.

Chození k lékaři není zrovna příjemná záležitost, a když se to spojí s tím, že člověk neví, co ho bude čekat za nepříjemná vyšetření, či čeká na výsledky jiných vyšetření, není zde ke stresové situaci daleko. Tuto situaci podtrhuje i fakt, že pacienti nevědí, jak se po příchodu do čekárny zachovat. Někteří se dotazují ostatních na pořadí, jiní zase automaticky klepou na dveře.

Tyto aspekty nejistoty ještě dále prohlubuji stres, který pacient podstupuje. Veškeré jeho cítění se pak přenáší na zdravotnický personál a většinou sestra je tím prvním nárazníkem, který musí toto vstřebávat. Věříme, že díky Evipě bude k těmto situacím docházet co nejméně.

2 Odkud se vzal váš nápad?

Doktor, u něhož pracuje moje matka jako zdravotní sestra, chtěl mít větší přehled o pacientech (lidech) v čekárně a uzpůsobit tomu i svoji práci. Při hledání řešení jsem zjistil, že na trhu vhodný systém není. Napadlo mě propojit čekárnu a ordinaci prostřednictvím zařízení (terminálu), do něhož se pacienti registrují pomocí karet zdravotních pojišťoven a informace o jejich příchodu jsou okamžitě odeslány na počítač lékaře a sestry, kteří tak mají aktuální přehled o čekárně.

3 V čem jste výjimeční?

Náš systém je unikátní tím, že nedochází pouze k evidenci příchozích pacientů, ale také k jejich identifikaci. K tomu všemu je potřeba pouze karta zdravotního pojištění, kterou každý vlastní. Na trhu jsou systémy, které se zabývají organizací tzv. virtuálních front. Známé jsou trhací lístečkové automaty na poštách a v bankách. Jejich nevýhodou je anonymita.

4 Co vás na podnikání baví a nebaví?

Na podnikání mě baví různorodost činností, která je s tím spojena. Rád dělám věci po svém a hledám nová řešení. Svému úsudku věřím, a když nad sebou nemám nadřízeného, tak k výsledku vede daleko kratší cesta.

Samozřejmě rozjezd podnikání je náročný na čas, který se musí z jiných činností ubrat. Mám chápavou rodinu, která mě podporuje a časovou náročnost chápe.

5 Kam míříte?

Naším cílem je vybudovat fungující firmu, která se bude specializovat na oblast zdravotnictví a usnadní život jak pacientům, tak zdravotnickému personálu. V současné době je na pořadu dne budování distribuční sítě pro Evipu v České republice.

Líbí se vám projekt EVIPA?

Hlasujte pro něj v Rozjezdech.                 

Hlasovat v Rozjezdech roku

Další soutěžní projekty

 

Hlasujte v Rozjezdech roku

 

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.