SuperFaktura: start-up jako odpověď na vlastní potřebu

Měli problém – neúnosné množství papírování a nepořádek v účetnictví. Vyřešili si ho po svém – vymysleli si vlastní online fakturační systém. Fungoval super, tak si řekli: „proč ho nenabídnout i dalším firmám?“. Jeden ze zakladatelů, Braňo Šimo, si s námi povídal o rozjezdu SuperFaktury.

Na SuperFaktuře je zajímavé to, že vznikla jako odpověď na vlastní potřeby v rámci webové agentury. Popíšete prosím, jak to tedy se zrodem SuperFaktury bylo?

Problémů, které jsme řešili, bylo více. Například tím, že jsme malá firma, tak "každý dělá všechno". Tedy každý z nás může například vystavit fakturu klientovi, pro kterého primárně pracuje. V té době to však bylo značně problematické, protože Excel byl pro tento účel nevhodný a používat účetní program je utrpení (bohužel, toto platí dodnes). Také jsme vždy při každém vystavování faktury museli kontrolovat, jaké číslo má následovat. Samé problémy. Vzhledem k tomu, že v té době byla nabídka online fakturací bídná, rozhodli jsme se vytvořit vlastní nástroj.

Jak ovlivnil vznik SuperFaktury život vaší webové agentury? Stala se Superfaktura no.1 nebo „jedete“ simultánně po více podnikatelských cestách? Jak se to dá zvládat?

Dá se říci, že SuperFaktura původní agenturu postupně přerostla. Dnes je to samostatná firma s vlastním týmem.

Spojení „s dělem na vrabčáka“ u nás v redakci čas od času zaznívá a byl to i váš důvod, proč jste se tehdy (v roce 2009) vrhli do vývoje vlastního nástroje na fakturaci a nevyužili jste tehdejší nabídky fakturačních systémů… Dnes už je ale situace na trhu trochu jiná. Dělali jste si v té době nějaký průzkum, jestli bude mezi podnikateli o váš fakturační systém zájem nebo jste to prostě riskli a šli s tím ven jen tak?

Tím, že jsme nejdřív řešili vlastní problém, nás ani moc nezajímalo, co s tím dál. Již po prvním měsíci od spuštění se však ukázalo, že to ani zdaleka nebyl jen náš problém a s podobnými starostmi se setkávalo i mnoho jiných malých firem. Tak jsme se do toho obuli naplno a začali SuperFakturu dále rozvíjet. Dnes to již zdaleka nejsou jen faktury online. Původní verze při spuštění obsahovala možná 5 % současných funkcí. Díky tomu teď například nemusíme ani kontrolovat platby, SuperFaktura je páruje s fakturami automaticky. Náš e-shop nemusí faktury dokonce ani vystavovat, API to udělá za nás.

 

Bylo náročné dostat se do povědomí zákazníků? Co všechno jste pro to museli udělat?

Na začátku jsme těžili zejména ze start-upové komunity, přátel a známých. Zaujmout i ostatní podnikatele bylo trochu náročnější. V prvních letech to byla zejména otázka důvěry. Často jsme se tehdy setkávali s otázkami typu "Co se stane, když zkrachujete?", Případně "Jsou moje data u vás v bezpečí?" Museli jsme tedy kromě poskytování dobré služby bojovat zejména o důvěru a přesvědčovat zákazníky, že to myslíme vážně a není to jen "pokus".

Pokračování najdete v červnovém e-magu Starting Up

Autorka Bara profilovka mala

Barbora Mazochová
šéfredaktorka portálu iPodnikatel.cz


Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.