Rozjezd firmy online marketingových včelek: Včeliště

Působí na přesyceném trhu, ale přesto si našli zůsob, jak být jiní v pozitivním slova smyslu – dobrý důvod, proč si je vyzpovídat. Za Včeliště mluvil o rozjezdu jejich firmy i o internetovém marketingu obecně Josef Řezníček.

První, co asi každého při pohledu na název vašich stránek napadne je: “proč zrovna Včeliště”? Co bylo impulsem pro pojmenování vaší agentury zabývající se internetovým marketingem?

Ano, nejste jediná, kdo se na to ptá. Ale díky tomu zase jako první úvodní téma s klientem na schůzce nemusíme řešit, jaké je dnes počasí. :-) Název vznikl díky tomu, že jsme se jako první zabývali optimalizací pro vyhledávače, byla to naše hlavní služba. Při práci na SEO je třeba provádět mnoho malých činností, abychom dosáhli vytyčeného cíle. A tato práce nám přišla podobná jako práce včelek, které přelétávají ze květu na květ a sbírají pyl. A protože jsou včelky známé svoji pilností a my jsme chtěli být tak vnímáni, tak to byla jasná volba. Potom už jen stačilo vymyslet originální název spojený se včelkou, takový domov všech pilných včelek – Včeliště. Ověřili jsme dostupnost domény vceliste.cz a název byl na světě.

Ve včelím úlu jsou ale tisíce včel, a vás je jenom 10… Plánujete udělat z Včeliště opravdový úl plný pilných včeliček? :-)

Mně 10 (ve skutečnosti dnes již 12) členů týmu přijde hodně. Ale jak přibývá práce, tak přibývají i lidé. Pomalu se ale dostáváme na hranici, kdy už by byl tým špatně řiditelný plochou organizační strukturou. Spíš se chci zaměřit na zvýšení efektivity práce. To je myslím důležitější. Nechci, aby se z firmy vytratil start-upový duch.

Váš blog je plný praktických článků na moderní internet-marketingová témata. Chápete blog jako něco navíc, nebo je to nezbytná část vašeho byznysu, ze kterého se rekrutují vaši zákazníci?

Myslím, že blog je základ našeho úspěchu. Není to něco navíc. Je to něco, co dovolilo Včelišti růst. Bez něj bychom nebyli tam, kde jsme nyní. Také proto se v blízké době chystáme zaměřit především na obsahový marketing, který, jak jsme si ověřili na vlastní kůži, dokáže být hlavním hnacím motorem celého podnikání.

Na internetu jsem natrefila na několik ne zcela pozitivních referencí na účet Včeliště či jeho pracovníků. Tomu se ale nevyhne téměř žádná firma. Jak se vyrovnáváte s takovými komentáři? Myslíte si, že je to závist a každý, kdo chce ve vašem oboru prorazit, by se měl na takové situace připravit?

Nevím teď co máte konkrétně na mysli a máte pravdu, někdy se to stává. Někdy je chyba na naší straně (špatná komunikace nebo instrukce). V takovém případě se snažíme věc vysvětlit a omluvit se, když jsme udělali chybu.

Pozdvižení se například konalo při spuštění našeho online tréninku SEOŠkola.cz, kdy jsme nabídli na trhu s klasickými školeními první online alternativu, což vyvolalo kontroverzi. Nemám nikomu, kdo o nás napsal něco špatného, za zlé, že takto reagoval a přijímám kritiku. Ale nebaví mě, když někdo píše, že jsou naše služby nekvalitní, ale přitom jsme pro něj nikdy nic nedělali, ani nebyl účastníkem našeho školení. Paradoxně, všechny negativní reference na služby a školení, o kterých vím, jsou od lidí, kteří jimi nikdy neprošli, ani si je neobjednali.

 

Nedělá vám problém poněkud přesycený trh služeb ohledně webů, internetového marketingu a SEO?

Zatím tolik ne, stále rosteme, ale do budoucna by to problém být mohl. Proto se chceme do budoucna zaměřit především na obsahový marketing a vymyslet, jak ten podporovat formami jako je třeba optimalizace pro vyhledávače. 

 

Pokračování rozhovoru najdete ZDARMA v e-magu Starting Up

Zpovídala: Petra Tabarová

Další příběhy

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.