Rozhovor: Zajíci v krabici

S Petrou a Vaškem jsme se potkali na letošních Rozjezdech. Přestože se do celostátního kola nakonec nedostali, jejich nadšení pro svůj projekt nám nedovolilo na ně jen tak zapomenout. „Polapit“ Zajíce v krabici k rozhovoru nebylo úplně jednoduché, ale nakonec jsme uspěli. Povídání s Petrou Šťastnou nás udělo šťastnými.

Začněme u vás. Kdo stojí za Zajíci v krabici?

Zajíci v krabici jsou dílem Petry a Vaška. Zajíci v prosinci slaví rok, my společně už skoro pět. Každý jsme jiný a je to jedině dobře. Petra je ta, která se pro něco nadchne a bezhlavě se do toho pustí a Vašek přesně naopak, vše pořádně promyslí a dokáže domyslet technicky. Práce nikdy nekončí, proto jsme rádi za naši tříhlavou psí smečku, která nás každý den minimálně na hodinu vytáhne ven a přivede na jiné myšlenky. Přiznáváme, někdy i nás přepadne ponorka, protože jsme spolu téměř nonstop. Většinou ale postačí, když Vašek vezme psi na procházku sám, Petra si zajde zacvičit a pak se zase rádi vidíme :)

Co vás vedlo k odvážnému kroku vstříc samostatnému podnikání?

Nespokojenost v práci. Já dokončila bakaláře reklamní fotografie a nevěděla co dál, dala jsem se tedy na dráhu finanční poradkyně. Dva roky jsem vydržela, mnohé se naučila, abych nakonec usoudila, že tento obor není pro mě. Vašek pracoval v oboru hydrauliky a ubíjela ho stejnotvárnost všedních dní. Společně jsme tedy přemýšleli, co by nás bavilo a mělo by aspoň minimální šanci na úspěch, až nás napadli Zajíci. V srpnu vznikla první myšlenka, v prosinci už první krabička. Jsem ráda, že jsme neotáleli a pustili se do toho hned, protože jinak bychom nezačali možná nikdy.

Jak jste přišli na myšlenku předplatného krabice se zdravými potravinami?

Prvotním impulsem byla touha dělat něco, co by nás bavilo a mělo smysl. Oba dva jsme vždy měli snahu vybírat si zdravější alternativy potravin, ale ne vždy jsme věděli, co si s nimi počít. Říkali jsme si, že by bylo skvělé najít způsob, jak zkoušet méně známé potraviny a zároveň neztrácet hodiny hledáním a nezdařenými pokusy při vaření. Forma překvapení s ochutnávkou na každý měsíc se nám zdála jako ideální nápad.

 

Vaší inspirací byla prý kosmetická krabička Ladybox, která je personalizovaná, tzn. že zákaznice vyplní dotazník o tom, co by ve své ráda krabici viděla. Jsou Zajíci v krabici také personalizovaní?

Ano, byla to jedna z našich prvních myšlenek. Chceme, aby zákazník dostal výrobky, které ho potěší a rád je ochutná. Na začátku jsme v objednávkovém formuláři kladli zákazníkům čtyři otázky od té na potravinové alergie, přes otázku na sport, zda mají děti až po dotaz, zda chtějí měnit své tělesné proporce. Jak se časem a s narůstajícím počtem objednávek ukázalo, byl by nadlidský výkon skládat natolik individualizované krabičky. Omezili jsme se tedy na jediný dotaz – potravinové alergie (popř.“co opravdu nemusíte“ :) ). Zohledňujeme také alternativní výživové směry jako veganství, vegetariánství apod.

Jak náročné bylo začít podnikat a dostat se do povědomí lidí?

Zpětně musím říct, že začít nebylo tak těžké, mnohem těžší je zvládnout náhlý nárůst a hlavně zvyšovat nebo minimálně udržet nastavenou laťku. Začínali jsme naivně a s nadšením a postupně se učili ze svých chyb. To, čemu jsme nevěnovali přílišnou pozornost na začátku – jako systém označení objednávek, vedení skladu apod., nás dohnalo později a stálo nemalé úsilí to vyřešit. Na druhou stranu je to možná dobře. Kdybychom se bývali zavalili tím vším hned na začátku, asi bychom ani nezačali. Když člověk cítí, že to má smysl a slaví první úspěch, najde víc energie k překonání překážek a vymýšlení optimálního řešení.

Co myslíte, že stojí za tím, že se Zajíci tak dobře uchytili na trhu?

To je zapeklitá otázka! :) Myslím, že lidé mají rádi překvapení. Kolikrát jsem Vaškovi říkala, že já sama bych si takovou krabičku přála. Bavilo by mě se na ni každý měsíc těšit, ochutnávat nové výrobky a zkoušet netradiční recepty. Dalším důvodem by mohl být i fakt, že lidé se čím dál více zajímají o kvalitu potravin a tohle je způsob, jak jednoduše najít různé kvalitní a pokud možno přírodní alternativy oproti mnohým šizeným v supermarketech.

Vaše stránky a celkový design Zajíců v krabici je velmi povedený. Máte blízko ke grafice nebo vám s ní někdo pomáhal?

Grafiku našich webových stránek www.zajicivkrabici.cz dělal Vašek. Jednak ho takové věci baví a pak jsme na začátku neměli mnoho peněz, abychom si kompletní stránky mohli nechat udělat na zakázku. Nápomocen nám v tomto případě byl i kamarád Martin, který nám stránky naprogramoval. S logem a podobou postaviček zajíců pomáhala animátorka Petra Obrovská, obrázek na krabici nakreslila kamarádka Silvie Šerá. Kamarádi nám pomáhali a pomáhají stále, jsme jim za to moc vděční.

 

Pokračování článku o Zajících v krabici čtěte ZDARMA v e-magu Starting Up:

Foto: Zajíci v krabici

Další příběhy

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.