Rozhovor: Naše kaše

Jana a David. Herečka a kameraman. Naše kaše. To byly premisy pro náš rozhovor, ze kterého nakonec vzešel moc příjemný výsledek plný inspirace pro všechny start-upuchtivé.

Víme o vás, že jste původní profesí kameraman a herečka, takže je nám jasné, že jste se museli poznat při natáčení :) ... Ale vysvětlete nám, jak se do scénáře připletla kaše?

J: Kaše se nám do scénáře tak nějak nenápadně vplížila. Mě odjakživa přitahovaly obchody se zdravou výživou, takže když jsme se s Davidem poznali, měla jsem ten sortiment dost zmáknutý. Tenkrát už jsem pracovala jako produkční a protože jsem nechtěla jíst ve fast foodech, připravovala jsem si pořád nějaké krabičky s jídlem. Většinou to byly nějaké obiloviny smíchané se zeleninou, k tomu luštěniny, nějaké bylinky, semínka – prostě co bylo po ruce. A protože jsem měla pořád nějaké jáhly nebo rýži předvařené a předpřipravené v ledničce, začala jsem si je sem tam dávat i nasladko s ovocem nebo oříšky k snídani.

D: No a já jsem napřed jen tak chodil kolem a pak to ze zvědavosti musel ochutnat. A světe div se, zachutnalo mi to a navíc se mi moc líbilo, že si to pokaždé můžu dochutit jinak, takže to nikdy není nuda. Pak jsme první kaše dali ochutnat při společné snídani kamarádům, a protože to mělo úspěch, rozhodli jsme se z legrace zkusit, jestli by to mělo úspěch i na trhu a přihlásili se na Apetit piknik.

J: Navařili jsme asi dvě stovky kaší a napjatě čekali, co se bude dít. No a ony se všechny prodaly. A nás to tak nadchlo, že jsme tento nápad začali rozvíjet dál. Napřed jsme byli sem tam na trhu, pak přišly první obchody, no a teď už je to skoro rok naše práce a pořád nás to neuvěřitelně baví! Ale naše původní profese se nám hodí i teď. David vše svým kameramanským okem krásně fotí a točí, mě se skvěle zúročily ty zkušenosti z produkce, no a na trhu se zase krásně hodí to herectví…naše profese jdou tedy pořád s námi, ale teď už je máme hlavně pro radost a to je nádhera!

Svojí podstatou se hodně podobáte projektu Mixit, máte i podobně chytlavý a výstižný název. Byli pro vás kluci z Mixitu impulsem či motivací, abyste přestali chodit kolem horké kaše a šli s ní na trh?

J: Mixit jsme už tenkrát určitě zaznamenali, ale spojitost jsme v tom myslím tenkrát moc nehledali. Jakmile se ale Naše kaše začaly rozrůstat, logicky jsme kluky prozkoumali víc. Pamatuji si, že jsme koukali v archivu na jejich Den D a taky se nám moc líbila a pořád líbí jejich grafika. Ta je fakt nádherně hravá, nápaditá a barevná. Ty tubusy jsou prostě luxusní!

D:  A asi nám i díky nim něco podvědomě pořád dodávalo odvahu se nebát do Našich kaší pořádně opřít, protože jsme cítili, že se lidé čím dál tím víc zajímají o kvalitu jídla a jeho vliv na zdraví.

Museli jste se na začátku vypořádat s nějakými komplikacemi, nebo šlo všechno hladce a “bez hrudek”?

D: Přišli jsme z úplně jiného oboru, takže naše povědomí o tom, jak to chodí v potravinářství, bylo absolutně nulové. Obrnili jsme se ale trpělivostí a neoblomným úsměvem na rtech, což se na úřadech vyplatilo a nakonec jsme se zorientovali. Tou největší překážku pak bylo najít k pronájmu vyhovující profesionální kuchyň. Bylo nereálné nějakou takovou kuchyň ze začátku budovat jen pro nás, to by byla obrovská investice a my jsme to chtěli prostě jen zkusit, protože nás to bavilo a ne z toho hned udělat megalomanský podnikatelský záměr. Tady nám moc pomohla naše kamarádka Andrea, která na kuchyň k pronájmu narazila, za což jí tímto ještě jednou moc děkujeme.

 

J: Bylo zajímavé, že nějaké velké rozhodování pro nás nebylo ani odejít z těch dosavadních zaměstnání. Nás to prostě tak moc bavilo, že jsme to prostě bez váhání chtěli zkusit i za cenu, že by to nevyšlo. Říkali jsme si “Proč ne?“ – jsme bez závazků, žádné hypotéky nebo hladovějících dětí se bát nemusíme, tak co? A odvahu nám dodal určitě i čím dál větší podpora zákazníků, za což jsme neuvěřitelně vděční a šťastní doteď. Věříme, že když budeme všechno dělat s nejčistším svědomím, tak bude o Naše kaše vždycky zájem, protože to lidé dokážou ocenit. Proto je u nás poctivost naprostým základem všeho. Úzkostlivě hlídáme i kvalitu všech ingrediencí a rozhodně v tom nehodláme polevit.

Setkali jste se na začátku se špatnou reakcí na vzhled kaše, nebo proč jste zvolili heslo “Chutná líp, než vypadá”?

J: No ono je hned na první pohled jasné, že to nejsou žádné krasavice, ale na druhou stranu jsme je nechtěly jakkoliv zkrášlovat a něčím čančat – vzhled přeci není všechno – no a nakonec z té legrace vznikl právě tento slogan, který je proti všem marketingovým pravidlům, jak nám na trhu vysvětloval jeden marketingový specialista. Ale my musíme říci, že funguje skvěle. Lidi slogan zaujme, někdy se až zarazí, a často je i rozesměje, což je skvělé.

D: Je ale fakt, že když se mají Naše kaše fotit, je to tedy boj. Chceme, aby i na fotkách byly Kaše co nejpodobnější tomu, jak vypadají v reálu, prostě žádné zdobení, jak se to často u jídla dělá. Myslím, že by z toho byla parádní noční můra nejednoho foodstylisty.

J: Ale je legrace, že třeba na trhu se lidé na základě toho sloganu těch kaší často i moc mile zastávají a říkají, že vůbec nejsou ošklivé a že se jim vlastně moc líbí…

Pokračování rozhovoru s Naše Kaše čtěte ZDARMA v e-magu Starting Up:

Další příběhy

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.