Rozhovor: Mixit

I když třeba nejste müsli-žrouti, pravděpodobnost, že byste nikdy neslyšeli o Mixit je hodně malá. To je důvod, proč jsme se rozhodli kluky u Mixit vyzpovídat v rámci tématu budování značky. Mixit je ukázkový příklad, jak na budování vaší značky. Za Mixit mluví Martin Wallner.

Jak se dva kluci jako vy dostali k prodávání müsli?

Byl to takový přirozený sled událostí a vývoj – oba jsme se již na škole snažili o podnikání a cítili potřebu seberealizace. Müsli nás potkalo v jednom z posledních ročníků VŠ, neváhali jsme dlouho a rozhodli se pustit do příprav, které rok poté vyústily ke skoku do neznáma a spuštění webu www.mixit.cz. :)

Proč právě müsli?

Nevyhovovala nám nabídka müsli v obchodech a jelikož jsou u nás müsli a cereálie poměrně oblíbené, jde o vysokoobrátkové zboží a existuje nekonečně mnoho kombinací, jak mix připravit, připadalo nám to jako dlouhodobě udržitelný business s možností dalšího rozšiřování.

Napadlo vás už tehdy, že to bude tak „šlapat“ anebo to byl jen hodně odvážný sen? Jakou jste měli na začátku vizi?

Určitě to byl hodně odvážný sen! Český internetový trh roku 2010 byl velmi odlišný než ten současný. Facebook byl v plenkách, e-commerce se vyvíjel mnohem pomaleji, náš koncept byl v mnohém průkopnický.

Zaprvé prodej potravin denní spotřeby přes internet u nás v té době prakticky neexistoval nebo neměl masovější ambice. Stejně tak prodej „kustomizovaných“ či individualizovaných produktů neměl v ČR na růžích ustláno a právě müsli byla poměrně lehká forma, jak to vyzkoušet.

Prodávat přes internet potraviny nebo individualizované produkty byla velká neznámá, my to spojili do jedné myšlenky s velkým prostorem pro kreativitu. Naší vizí bylo rozumně růst, vybudovat stabilní projekt s fungujícími procesy. Mixit mělo vystihnout naši myšlenku, nečekali jsme od toho vybudování brandu.

Ale povedlo se a máte za sebou už 4 roky fungování. Asi byly dost krušné, ale podařilo se vám během nich vybudovat značku, která jen tak z myslí lidí nezmizí. Jak se to dělá? :)

To bychom rádi věděli taky. Zní to jako klišé ze sportovního rozhovoru, ale asi jsme do toho dali to srdíčko a ono se to vrátilo :) Vším, co děláme, se snažíme si být jisti. Hrajeme si, baví nás to, čas letí a věci se posouvají (občas samozřejmě pomaleji než bychom chtěli).

Co třeba? Je něco, co se vám „ne a ne podařit“?

Samozřejmě ne vše, na co šáhneme, se nám daří. Většinou je příčinou to, že věc nedotáhneme do konce. Buď se nadchneme pro jinou, nebo zjistíme již v průběhu, že tudy cesta nevede. Určitě jsme si mysleli, že růst bude rychlejší a hlavně v Polsku a na Slovensku jsme čekali důraznější start. Zkrátka každý trh reaguje jinak a je to o experimentování – zaručené recepty neexistují.

Jakou roli v tom sehrál název Mixit? Má ptáček ve vašem logu nějaký skrytý význam, anebo jste šli přímočaře po asociaci ptáček – zrní – müsli?

 

Mixit sehrál určitě významnou roli. Původně mělo být názvem snídáme.cz. Takový ten název ze staré internetové školy. Dodavatelé si to již před spuštěním pletli se slovem snídaně a já jsem si jist, že s tím bychom daleko nedošli :)

Chybělo tomu taky sdělení myšlenky, univerzálnost, jednoznačnost. Zároveň jsme nechtěli název spojovat jen s müsli ani být nevyslovitelní v jiném jazyce. Nakonec se nám podařilo přijít s Mixit.

Ptáček je práce našeho grafika. My měli záměr jiný, jeho první návrh nás ale ihned přesvědčil. Asociuje v nás ráno, přírodu, zobání, mír… zkrátka spokojenost :)

Spokojenost je pocit, který chcete vyvolávat i u lidí?

Určitě ano, spokojený zákazník je ten jediný, který by se k nám mohl vrátit s další objednávkou. Musí být spokojen s každým aspektem naší služby.

Vaší poznávací značkou jsou také krásné designové tubusy, do kterých balíte své müsli. Na vašem Instragramu ukazujete, kam všude se jim podařilo „dokutálet“ (třeba do světoznámého dubaiského hotelu Burj al Arab, na Eiffelovu věž v Paříži nebo do dějiště olympijských her v Soči). Je to hlavní stavební kámen značky Mixit?

Tubusy jsou určitě jedním z neodmyslitelných prvků, slouží ale „jen“ k dlouhodobé i prvotní komunikaci, a to nejen se zákazníkem, ale jakýmkoliv kolemjdoucím. Nejpodstatnější je to, co je uvnitř. Jen obsahem si totiž můžeme zákazníka získat i pro druhý, třetí, dvacátý nákup.
Grafika je ale určitě jedna z našich předností a máme z každé další radost. Dělá ji pro nás již od prvního dne příprav kolega, kterého jsme nikdy neviděli osobně. Je to legrace a skvěle to funguje (!) :)

O Facebooku říkáte, že je váš nejlepší kamarád. Aby taky ne, když jste pod bedlivým okem více, než 70 tisíc fanoušků :) Máte nějakou strategii, anebo prostě jen ventilujete to, co se u vás právě děje?

Dříve jsme ventilovali a byly to krásné časy. Opravdu velká část fanoušků naše posty viděla organicky, byla to pravidelná komunikace a stříleli jsme často od boku. Facebook ale již funguje jinak. Je nenažraný, bez finanční podpory je skoupý na zobrazení i toho nejzábavnějších obrázku a my musíme rozdělovat komunikaci do více kanálů a sociálních sítí. Facebook je ale již mnohem lépe použitelný na opravdový výkon, aktuálně nám roste podíl prodejů z FB perfektně.

Pokračování rozhovoru čtěte ZDARMA v e-magu Starting Up:

Další příběhy

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.