Rozhovor: David Nevečeřal z Ušetřeno.cz ví o start-upu své

Za svůj teprve jednatřicetiletý život to dotáhl hodně daleko. Na kontu má zejména 2 úspěšné webové projekty a díky tomu ví o rozjíždění byznysu své. Pojďte se seznámit s jeho pohledem na start-up.

David Nevečeřal (31 let)

Studoval aplikovanou informatiku a informační systémy na Vysoké škole ekonomické v Praze. Svůj první projekt rozjížděl v 19 letech a stál za značkou Megaobchod.cz., která byla později zapojena pod značku Kasa.cz. Dnes má více jak deset let zkušeností v oblasti podnikání v online světě, kde se podílel na řadě projektů ať už přímou účastí nebo v roli advisora. V současné době stojí za portálem Ušetřeno.cz, který založil a působí v něm jako ředitel a hnací motor.

Můžete našim čtenářům představit vaše stránky Ušetřeno.cz a vysvětlit důvod, proč by se na ně měli podívat?

Ušetřeno.cz funguje jako online srovnávač služeb. Úplně zjednodušeně řečeno - nenajdeme vám nejlevnější pračku, ale najdeme vám nejlevnějšího dodavatele plynu nebo třeba nejvýhodnější mobilní tarif. Zaměřujeme se na všechno, co běžně řeší každá domácnost, takže energetika, běžné finance jako účty, spoření, hypotéky nebo třeba mobilní tarify.  Oblasti, které řešíme jsou pro řadu lidí těžko uchopitelné, takže se lidem snažíme i pomáhat s orientací na těchto trzích, přinášet návody a taky varovat před různými chytáky a nejasnými podmínkami.No a proč se k nám na portál podívat? Porovnáváme produkty pro 14 různých oblastí, takže je hodně pravděpodobné, že budeme mít co nabídnout i vám.

Kde se vzal nápad vytvořit finanční supermarket, který šetří čas a peníze pomocí srovnání produktů a služeb?

V podstatě náhodou, jak to tak často bývá. Začínali jsme v malém pouze pro oblast energetiky. Během let 2009 a 2010 se totiž objevilo velké množství alternativních dodavatelů energií a začaly výrazně vzrůstat počty převodů domácností. Začaly se ale i objevovat negativní případy podomních prodejců. A s kamarádem – později spoluzakladatelem – jsme se bavili o tom, jak na tom trhu fungovat a třeba i pomoct v boji proti takovým intrikám. No a přišli jsme s možností korespondenčních převodů a s podporou online kalkulačky. To nám samozřejmě u partnerů dost pomohlo, že jsme byli připraveni nabídnout alternativu, tedy jednoduchý způsob převodu na základě transparentního srovnání. Zbytek pak byl otázkou postupného růstu a přidávání sekcí. Ta vize portálu s širokou nabídkou tam ale byla od začátku.

Jak se podařilo nenápadné firmičce o 6 zaměstnancích vyrůst až do firmy s více jak 100 zaměstnanci? Byl to bolestný přerod nebo šlo vše hladce?

Často říkám, že kdyby to bylo snadné a vše šlo hladce, tak by takhle vyrostla každá firma. Bohužel to tak ale není. My jsme takto vyrostli během pěti let a úplně hladký a bezbolestný ten přerod nebyl. Se zvětšující se firmou se pojí řada změn. Některých si ani nevšimnete a některé trochu zabolí. Problém, na který čas od času narazíme, je například to, že neprodáváme vlastní produkt, ale pomáháme uživatelům s výběrem a získáním produktů třetích stran. Často tak musíme rychle reagovat na změny na trhu, což je samozřejmě nápor i na lidi ve firmě a vyžaduje velkou flexibilitu.

Co považujete za klíčový faktor úspěchu vašich stránek? Přišli jste na trh jako první? Co všechno za úspěchem stojí?

V energetickém segmentu jsme byli první, kdo srovnával všechny hlavní hráče na trhu a dokázal ho tedy komplexně pokrýt. V ostatních oblastech již vždy někdo byl, ale pokaždé jsme se snažili vymyslet něco jinak, něco trochu lépe, abychom měli jasné sdělení pro zákazníka a přinášeli něco nového. Já ten úspěch ale vidím především v tom, že jsme tisícům zákazníků schopni nejen nabídnout službu, která je pro ně užitečná, ale navíc jsme schopni jim zprostředkovat pozitivní první zkušenost, takže se k nám pak vrací, když řeší další oblasti. Tito zákazníci jsou pro nás i tou nejlepší reklamou, protože se nás nebojí dále doporučit. Jinak ale za úspěchem rozhodně stojí i štěstí na správné lidi v týmu. Díky jejich zápalu a schopnostem se pořád posouváme vpřed. Online svět je pořád v pohybu, takže ono by to jinak ani nešlo.

A naopak, podařilo se vám udělat nějakou větší chybu, která zbrzdila Ušetřeno.cz v rozmachu?

Chyb bylo hodně, ale naštěstí žádná nebyla nikdy tak velká, aby nás výrazně zbrzdila nebo zastavila. Všechny zádrhele jsme ustáli, ať už to byl problém jako nefunkční server celý den, což je u online portálu hodně velký problém, nebo třeba špatně nastavená reklamní kampaň, která „vyklikala“ desítky tisíc místo stovek.

Pokračování rozhovoru čtěte ZDARMA v e-magu Starting Up:

Ušetřeno.cz je přední český online srovnávač služeb, který porovnává ceny energií, bankovní produkty, pojištění a mobilní tarify. Vybrané služby a produkty pak v případě zájmu i zprostředkovává, primárně online a po telefonu, aby bylo řešení vždy co nejefektivnější. Cílem společnosti je snaha produkty a služby zpřehlednit a pomoct s jejich výběrem. Služeb portálu měsíčně využije okolo 15 000 lidí. Společnost vznikla v roce 2010 a zpočátku fungovala v 6 lidech, dnes má přes 100 zaměstnanců.

Další příběhy

Diskuze k článku

Přidat komentář
Kubaik Díky usetreno.cz jsme od té doby, co jsme začali stavět dům, ušetřili opravdu poměrně markantní částky. Takže díky!!
8.10.2015 22:00 | Odpovědět

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.