Rozhovor: Czevitrum

Společnost Czevitrum je výrobce originálního interiérového osvětlení a doplňků kombinující tradiční českou sklářskou výrobu a nejmodernější LED technologie. Získali si srdce odborné poroty v letošním grantovém programu Nastartujte se, a mají tak co říct všem start-upistům.

Jaká je vaše profese? Jste promovaný designér, vyučený sklář nebo jste se k oboru dostal jak slepý k houslím?

Ani jedno, ani druhé, vlastně ani třetí. Můj hlavní směr je ekonomický, ještě dokončuji studium mezinárodního obchodu na VŠE, ale oba moji rodiče pracovali ve Skloexportu, takže jsem o skle slýchával od dětství. Řada mých příbuzných jsou navíc skuteční odborníci a sklářští umělci, na které se mohu kdykoli obrátit s technickými dotazy, ale při tvorbě našich výrobků se orientuji pouze podle vlastního citu.

Proč jste se vrhli zrovna do výroby osvětlení a ještě k tomu designového? Viděli jste niku na trhu?

To byla vlastně náhoda. Před vlastní tvorbou jsme chtěli nějakou dobu působit jako pouze obchodní společnost, nicméně minulý rok jsme se na poslední chvíli dostali na podporovaný veletrh v Šanghaji, ale žádný z našich partnerů nám nemohl v tak krátké době poskytnout již hotové osvětlení, tak mě napadlo zkusit na poslední chvíli něco netradičního. V tak krátkém čase jsme stihli vyrobit pouze prototyp našeho Orbitu, který však na výstavě zaujal architekty Bendovi, kteří nás v této myšlence podpořili a potvrdili, že je zde prostor pro takto netradiční designové osvětlení.

 


Na čem stavíte jedinečnost Czevitrum a jak ji křičíte do světa (jaké kanály pro propagaci používáte)?

Jedinečnost Czevitrum stavíme na kombinaci tradiční české sklářské výroby, netradičního designu a nejmodernějších technologií z oblasti LED osvětlení. Nejdůležitější jsou pro nás v současné době účasti na mezinárodních veletrzích, kde můžeme v krátké době oslovit velký počet designérů a architektů, kteří v našem konceptu tvoří významný článek. Důležitá je pro nás také přítomnost v zahraničních designových showroomech, které pro nás představují přímý střet nabídky a poptávky. Díky grantu plánujeme také rozšířit povědomí o naší značce skrze některá tištěná média se zaměřením na design.


Byl start vašeho podnikání bezproblémový nebo jste se museli vypořádat s nějakými překážkami?

Dá se říci, že největší překážkou byla snaha být netradiční. Vývoj našich dnešních produktů trval téměř půl roku a než jsme „vychytali“ všechny problémy, tak to stálo mnoho úsilí a nemálo financí. Na druhou stranu nám velmi pomohly dotované výstavy ze strany Ministerstva průmyslu a obchodu, kdy se nám podařilo získat cenné kontakty v zahraničí.


Projekt Czevitrum je oproti ostatním projektům, které soutěžily v Nastartujte se, určitě finančně daleko náročnější. Kde jste získali finance pro jeho spuštění? Využili jste nějakých dotací, crowdfundingu nebo finanční pomoci investora?

Ano, finance byly určitou Achillovou patou naše projektu, navíc jsme si s kolegou řekli, že to zkusíme bez úvěrů a bez investora, takže vše financujeme z vlastních zdrojů. Co se na jednu stranu zdá být velmi omezující, je mnohdy i přínosné v tom, že nás to nutí do mnohem větší efektivity.

Pokračování rozhovoru čtěte ZDARMA v e-magu Starting Up:

Další příběhy

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.