Rozhovor: BAGOBAGO

Sedací batoh. Geniální a přitom naprosto triviální myšlenka, u které si asi jako my říkáte: proč už mě to nenapadlo dávno?! Ale možná je dobře, že nápad na sedací batoh přišel do hlavy právě lidem z BAGOBAGO. O tom, jestli se dobrý produkt prodává sám a o dalších zákoutích start-upu, jsme si povídali s Petrem Hudečkem, který je mozek a hlavní tahoun značky.

Pamatujete si na moment osvícení, kdy vznikl nápad na sedací batoh? V čí hlavě a za jakých okolností se zrodil?

Nápad vznikl v hlavě mého otce během své rehabilitace po komplikované zlomenině nohy. Při prvních procházkách ho provázela velká bolest, která ho nutila často odpočívat. A protože často nebylo kam se posadit, napadlo ho, že by bylo skvělé si místo k sezení nosit s sebou.

Nejdříve ho napadlo vložit běžnou rozkládací stoličku do batohu. To ale mělo spoustu nevýhod s rychlostí rozložení sezení, čistotou a poničení věcí v batohu. Tak ho napadlo, že by bylo super mít stoličku elegantně zabudovanou v batohu.

Měli jste nějakou předchozí zkušenost s výrobou doplňků, anebo jste se vydali na úplně neprobádané pole?

S výrobou v této oblasti jsme zkušenosti neměli. A pořád se učíme.

Ono to možná vypadá hodně jednoduše, ale dospět ke správnému řešení batohu asi nebyla otázka jednoho dne. Kolik prototypů jste zkoušeli, než jste došli k tomu, který odpovídá dnešní podobě batohu BAGOBAGO?

Dnešní sedací batoh předcházelo 12 prototypů. Teprve až se 13. verzí jsme byli spokojeni natolik, abychom s ní vstoupili na trh.

V čem nebyly předchozí prototypy dobré?

Většinou v nějakém technickém řešení konkrétního problému. Od vstupu do úložného prostoru přes způsob uložení a pohodlnosti stoličky, krytky na nožky stoličky po detaily úchopů atd.

Pro rozjezd vašeho podnikání jste zvolili crowdfundingový portál Hithit a nedávno také Odstartováno. Co vás k tomu vedlo? Máte v plánu to zkusit i na zahraničních serverech, které mají větší potenciál, co se týče vybrané částky, a prorazit tak i do světa?

Crowdfunding má dvě velké výhody. Pokud se vám podaří dotáhnout crowdfundingovou kampaň do zdárného konce, získáte zaprvé relativně levně finanční prostředky pro rozvoj vašeho projektu a zadruhé se dostanete do povědomí nejen potenciálních zákazníků, ale také distributorů. O využití zahraničích serverů jsme uvažovali. Zatím ale nechceme nic prozrazovat.

Bylo využití crowdfundingu bod zlomu, bez kterého byste teď byli úplně jinde, anebo to byl nějaký jiný okamžik, který nabudil BAGOBAGO?

Určitě to pro nás byl zásadní moment. Kromě finanční podpory jsme získali i zájem ze strany distributorů, kteří chtěli náš sedací batoh prodávat ve svých obchodech.

Batohy necháváte šít u nás v České republice. Jaké proto máte důvody?

 

Chceme si udržet kvalitu sedacích batohů a také jsme rychlejší a pružnější v inovování a následném aplikování změn ve výrobě.

BAGOBAGO pomalu začíná rezonovat i mimo naše hranice. Jsou to plody vaší marketingové strategie anebo spoléháte na to, že o dobrém produktu bude vznikat šeptanda sama?

Rozhodně nespoléháme na to, že to půjde samo. Připravujeme zásadní kroky k rozšíření povědomí o sedacím batohu BAGOBAGO v zahraničí. Přesto o nás už teď, díky povaze tohoto chytrého českého nápadu, někteří vědí. Zatím ale nejsme kapacitně připraveni na plný vpád na největší zahraniční trhy. 

Pokračování rozhovoru čtěte ZDARMA v e-magu Starting Up:

Další příběhy

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.