Rozhovor: 30ti denní výzva

Důkaz, že se z koníčku může shodou příznivých náhod stát prosperující byznys. Důkaz, že se dá za krátký čas a bez reklamy posbírat na Facebooku statisíce opravdových a oddaných fanoušků. Důkaz, že i projekt s průměrným grafickým zpracováním a chybou v názvu může mít fenomenální úspěch. Co byste ještě chtěli slyšet víc, abychom vás nalákali k přečtení rozhovoru s duchovní matkou 30ti denní výzvy, Marikou Janečkovou?

Váš projekt vznikl vlastně tak trochu náhodou. Založila jste 30ti denní výzvu kvůli tomu, aby vás k hubnutí motivovali ostatní nebo co byl ten impuls? Povězte nám svůj příběh.

Ano, v tu dobu, kdy jsem založila 30ti denní výzvu jsem měla pár kilo navíc a napadlo mě, že by bylo dobré vtáhnout do mého snažení i kamarády. Myslela jsem, že si udělám na Facebooku menší soukromou skupinku, kam přidám pár přátel, vždycky tam dám nějakou jednoduchou cvičící výzvu a budeme se navzájem motivovat. Jenže jelikož jsem VŮBEC nerozuměla Facebooku, povedlo se mi udělat veřejnou stránku a začali se přidávat úplně neznámí lidi. Přidávali své komentáře a úspěchy a já najednou začala 30ti denní výzvou doslova žít.

Napadlo vás někdy, že se z 30ti denní výzvy stane vaše obživa a úspěšný byznys?

Záměr takový samozřejmě nebyl, ale když jsem viděla, že na vlastní práci už nemám ani pomyšlení, a že se 30ti denní výzvě věnuju víc, než jsem se kdy věnovala čemukoliv jinému, bylo mi jasné, že svou energii, kterou do toho vkládám, musím nějak zhodnotit i finančně. Protože si myslím, že takhle to má fungovat. Peníze jsou jenom takový podpůrný prostředek, který potřebujete k tomu, abyste mohli dělat, co vás baví a v čem jste dobří a hlavně to, v čem můžete být k užitku i ostatním. Je velice důležité si to uvědomit. Spousta lidí si totiž myslí, že za to, co je baví, jim nikdo nebude ochotný zaplatit. Ale opak je pravdou, brzy se najde člověk, který je stejně naladěný jako vy a bude se mu líbit, co děláte. Důležité je si věřit a brát to s naprostou samozřejmostí. Něčemu se věnuju, stojí mě to úsilí, čas a energii a budu za to po právu odměněn. No a dnešní odměnou jsou ve světě penízky :)

Kdy nastal ten zlomový okamžik přerodu z koníčka k profesi?

Tohle jsem tak trochu ponechala náhodě. Když bylo na mých stránkách prvních pár stovek lidí, tak jsem dala veřejný slib, že pokud tam bude do konce měsíce rovná tisícovka like, udělám si kurz trenéra fitness. Nechtěla jsem už tolika lidem dávat neprofesionální rady. No a k mému obrovskému překvapení tam přibylo do konce měsíce 30 000 like. Takže jsem šla na kurz a svět fitness mě uchvátil. Dokonce jsem se tam i zamilovala do našeho lektora a ten mi začal se vším pomáhat a naše služby tak ještě více zkvalitňovat J Takže vlastně můžu říct, že jsem si v hlavě jen tak trochu nastavila, co by se mi tak asi líbilo a okolnosti mi pomohly. Tohle vždycky funguje!

Třiceti nebo i méně či více denních výzev je po českém internetu jako máku. Čím to, že právě ta vaše se stala nejúspěšnější? Jak bojujete s konkurencí?

Další příběhy

Já si myslím, že lidi poznají, jestli to opravdu děláte s láskou a se zapálením a protože jim chcete něco dát – chcete být přínosní. Jak jsem říkala, peníze jsou důležité, ale na prvním místě je vždy spokojený zákazník. My jsme tu pro ty lidi, odpovídáme jim na stovky zpráv denně a zakládáme fb skupiny, kde se jim věnujeme. Děláme každý rok sešlosti a dovolené, kde je chceme poznat. Zajímají nás jejich úspěchy a taky kritika! Je to jednoduché – děláme to tak, jak nejlépe umíme a proto to musí být TOP :)

 

Naše čtenáře bude určitě zajímat, jak se vám podařilo získat svých téměř už 150 tisíc fanoušků na Facebooku. Jak vznikala komunita okolo 30ti denní výzvy?

To je taková trošku posedlost. Jedeme třeba na víkend pryč, tak udělám kámošce seznam s texty a obrázky, které má za mě umisťovat na Facebook, aby se lidi nenudili J Vždycky se zamyslím, co by třeba mě bavilo na těch stránkách číst nebo vidět a pak podle toho jednám. Samozřejmě sledujeme, co si lidi hodně sdílí a co je baví a podle toho také příspěvky přidáváme. Snažíme se dávat pořád hodně věcí zadarmo, jako např. offline výzvy a cvičící kalendáře atd. Lidi si nás vyzkouší a pak si koupí program, když se jim líbíme. Takže lidi se na Facebook dostali tím způsobem, že se snažíme, aby stránka byla pořád akční a zajímavá.

Pokračování rozhovoru čtěte ZDARMA v e-magu Starting Up:

Další příběhy

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.