Příběh podnikajícího studenta: Kurzor

Když si Petr Gogolín v 16 letech přečetl knížku Roberta Kiyosakiho Bohatý táta, chudý táta, začal přemýšlet o podnikání a o principech, na základě kterých podnikání funguje. Od té doby si v podnikatelské problematice prohlubuje znalosti a zároveň je i uplatňuje v praxi. Dnes Petr studuje mezinárodní obchodní školu v Brně, je společníkem v internetové firmě Kurzor, s.r.o., kde má na starost obchod a marketing. Je ukázkovým příkladem úspěšného studenta – podnikatele.

První úspěchy v podnikání

Vydařený obchod s 3M a další úspěšné zakázky poskytly Kurzoru potřebné reference a nyní je společnost ve fázi, kdy nabídky spolupráce přichází samy. Za krátkého působení firmy se Kurzor nemusel potýkat s žádnou krizí, ani významnějším nedostatkem zakázek. Realisticky postavený podnikatelský plán, promyšlené uspořádání společnosti a rovnoměrné rozvržení pracovní síly mezi tři společníky dali firmě od začátku pevný základ a tudíž se po roce provozu firma nesetkala s problémy a funguje dobře.

A i Petr má z úspěchů firmy radost – má pružnou pracovní dobu, slušné příjmy a dostatek času pro školu a ostatní aktivity. S rozvojem společnosti je spokojený a má pocit, že firma jde správným směrem, což považuje za úspěch. Jediné, co Petr vidí jako ztrátu je, že přišel o některé známé, kteří místo toho, aby na něčem vytrvale pracovali, vysedávají v kavárnách.

Základním faktem, proč se kurzor dokázal prosadit mezi konkurencí je, že někteří konkurenti neumí naslouchat. Výchozím bodem jednání Kurzoru o zakázku je setkání, kde je prostor na položení mnoha otázek z široké oblasti obchodní strategie. Smyslem je vžít se do zákazníka - proč poptává tyto služby, co přesně od nich očekává, jaká forma spolupráce mu nejvíce vyhovuje. Na základě těchto informací lze připravit maximálně individuální řešení, které dokáže uspět oproti méně promyšleným návrhům.

 

Z Petrova pohledu je základem úspěchu v podnikání umění prodávat, bez něj zkrachujete se sebelepším produktem nebo službou. Profesionální prodej je o důvěře, dovednosti jednání s lidmi a navazování přátelských vztahů. Každému člověku vyhovuje jiný styl komunikace, jiná dynamika, tempo řeči a prezentace argumentů. Proto si Petr myslí , že každý podnikatel by se nejdříve měl naučit jednat s lidmi.

Přehmaty v podnikání

Drobných přehmatů způsobil Petr při podnikání mnoho, jinak to v podnikání ani nejde a je potřeba na to být připravený. Nejčastějším bývala snaha uspokojit zákazníky ve všech přáních, aniž by se firma opravdu důkladně zamyslela nad vlastními schopnostmi nebo dostupnými zdroji. Ale důležité bylo vzít si s z toho poučení o důležitosti pozorného naslouchání, které ve firmě poctivě uplatňují a dobře jim slouží.

Plány do budoucna

Konzervativní roční plán, který si firma stanovila, tedy dosáhnout obratu firmy 1 milion korun, společnost bez problémů splnila. A rozvoj společnosti úspěšně pokračuje dál. Podle Petra Gogolína tkví konkurenceschopnost firmy v kvalitně odvedené práci a ve vytváření dobrých vztahů s klienty. Zákazníkům se snaží vycházet vstříc a neusilují o uzavření obchodu za každou cenu. Naopak nabízí kvalitním poradenství s důrazem na vytváření dlouhodobých vztahů.

Poselství pro začínající podnikatele při studiu

Studentům, kteří si chtějí vydělat peníze Petr Gogolín radí, aby se nebáli jít do vlastního projektu. Když se jim podnikání nepodaří, stále budou mít pro budoucí profesní život lepší výchozí situaci, než v případě, že by celé studium strávili na brigádách. Pokud to škola a její rozvrh alespoň trochu dovoluje, je podle mladého podnikatele pro studenta podnikání nejlepší variantou, jak vydělat peníze a získat zkušenosti.

Petr Gogolín

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.