Příběh mladých podnikatelů: „Vždycky je lepší být hrdinou příběhu, než na něj jenom koukat.“

„Občas člověk složí hlavu do dlaní, ale stačí si uvědomit, co díky podnikání mám a proč to všechno dělám. Pokud Tě tahle otázka neposkládá ještě víc, naše rada zní: sepiš si odpovědi na všechna „Proč?“ a začni znovu. Některé krize opravdu bolí, protože zachází i do osobního života. Ale radši čas od času zažít nečekaný pád a vzít si z toho to nejlepší, než umřít na pohovce před televizí s bůčkem a pytlem brambůrků a litovat, co bych mohl dělat, kdyby…“

Věděli už před čtyřmi lety, že by spolu chtěli začít podnikat. Ani jednomu z nich nevoní práce na směny a chtějí ovlivňovat svoje životy a okolí víc než jen statusy na facebooku. „Jdi si za svými sny, než si tě někdo najme, abys pracoval pro ty jeho“. To je asi hlavní motto k počátku podnikání Milana Škody a Jardy Bělohlávka ztělesněného v projektu Play with balls.

Na začátku příběhu s názvem Play with balls jsou dva studenti rekreologie, což je obor, který se věnuje aktivnímu trávení volného času. Bumperballů, jak se nafukovací koule v originále jmenují, si všimli na Youtube už v dubnu roku 2013 a od té doby hledali strategii vstupu na trh. Na začátku do kempů, na festivaly a v poslední době nejvíce do firemních teambuildingových a promo akcí.

„Obecně jsou naší cílovkou mladí střelení lidé ve firmách i mimo ně, kteří se chtějí vybít a užít si nějakou zábavu. Pak jsou to děti, které díky bumperballům motivujeme k pohybu. Často si to užijou ještě víc než my.“ upřesňuje Milan Škoda.
„Jsou to nafukovací průhledné koule, které mají lidi na sobě, koukají jim nohy a můžou v nich do sebe narážet, padat, kutálet se nebo hrát fotbal“ vysvětluje princip hry Milan.

 

Bumperballů mají celkem 80 a jsou díky tomu schopní pořádat 6 kompletních akcí zároveň. Ale nejen to, nabízejí i kompletní programy s až 30 doplňkovými aktivitami včetně čtyřkolek, paintballu a podobně. Pokud si od nich bumperbally někdo kupuje, nedostane pouze bumperbally, ale i veškerý materiál potřebný k hrám a know-how, které nastřádali během práce s více než 5000 klienty. „Stručně, pohotově a jasně komunikujeme a když si nás někdo objedná, řeší jenom zaplacení faktury (když na to má :)) Prostě prodáváme zábavu, tak chceme, aby si to lidi užili,“ naznačuje Milan, proč projekt Play with balls zaujal porotu Rozjezdů roku 2014 v Pardubickém kraji.

Jejich účinkování v Rozjezdech roku pro ně znamenal nový impuls do práce, i když nadělali i pár špatných rozhodnutí. „Viděli jsme, že se náš projekt líbí odborníkům a to byl nejlepší kopanec k práci. Větší krize nastala ve chvíli, kdy jsme vybrali špatného výrobce, který poslal bumperbally špatné kvality. Stálo nás to hodně energie a peněz, ale vzchopili jsme se a nakoupili nové a lepší,“ zakončuje Milan vzpomínání na nelehké začátky podnikání.

Neznamená to ale, že si jinak plují na obláčku. Jak říkají: „pár překážek bylo. Díky nim jsme ale přestali říkat problém něčemu, co si to nezaslouží. Je to prostě jenom úkol. Rozbité auto, smrtelně nemocný brigádník (kašel), vada materiálu, nástup konkurence,...museli jsme si s tím poradit a jsme tady, tudíž se všechno dalo a dá vyřešit. Jednoduchý. Hlavně nebýt línej, překážky jsou skoro vždycky v hlavě a ne v okolí.“

Teď momentálně mají tolik zakázek, že zvažují dokonce najmutí managera, který jim pomůže řídit všechny procesy a na nic nezapomínat. Do budoucna mají jedno velké přání: udržet si post největších distributorů této aktivity v ČR a v létě se s bumperbally rozšířit k moři. A my jim budeme držet pěsti, aby se to podařilo.

 

Další příběhy

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.