Podnikatelský příběh: Správná podprsenka

Karolina Tomascová pomáhá ženám najít padnoucí podprsenku. Začala podnikat již ve svých 21 letech a s maminkou Irenou vytvořily vlastní rodinný podnik. Obchod Správná podprsenka má nyní dvě pobočky v Praze a do budoucna by se měly obchody rozšířit také do dalších českých měst. Karolina nám svěřila svůj podnikatelský příběh a vypráví, jak se vlastně k „podprsenkám“ dostala.

Proč jste začala podnikat? Jaká byla vaše motivace k zahájení podnikání? 

Je to už pět let zpátky, když jsem se začala o podprsenky a spodní prádlo celkově hodně zajímat. Překládala jsem si zahraniční články, inspirovala se a sbírala zkušenosti a poznatky. V té době jsem hodně přispívala do různých internetových diskuzí na toto téma, abych se o nově nabyté zkušenosti mohla podělit s ostatními. Spousta dotazů se pak začala opakovat a tak jsem si začátkem roku 2011 založila internetové stránky Správná podprsenka. Sepsala jsem tam všechny užitečné rady, vložila tabulky velikostí a dokonce jsem na stránkách měla vlastní online poradnu. Už po chvíli však nastal první kámen úrazu. Nabízený velikostní rozsah podprsenek v českých obchodech byl naprosto žalostný. V té době jsem se na půl roku odstěhovala do Anglie, kde jsem navštívila spoustu specializovaných obchodů a nevěřila jsem, že vůbec existuje tolik velikostí podprsenek a náš trh je v tomto směru natolik omezený. Začala jsem tedy spolupracovat s anglickými eshopy a své čtenářky jsem odkazovala právě na nákup u nich.

Po návratu do Česka jsem začala oslovovat nadnárodní obchodní společnosti s prosbou o rozšíření nabídky velikostí podprsenek na trhu. Pokud se mi vůbec někdo ozval zpátky, byla vždy odpověď zamítavá. Navíc jsem čelila kritice některých českých obchodů, které na mě útočily s tím, že si vymýšlím nesmyslné číslování a velikosti, které nikdo neprodává.

Už o rok později mi bylo jasné, že mě tento můj koníček jen tak neopustí a i přes občasnou kritiku jsem díky úžasné podpoře mých čtenářek věděla, že se ubírám správným směrem.

 

Zvažovala jsem různé možnosti spolupráce s českými obchody a eshopy, ale můj záměr byl už od počátku jasný – rozšířit u nás povědomí o správné velikosti podprsenky a dostat do obchodů větší výběr nabízených velikostí. V té době mi bylo 21 let a zrovna jsem ukončovala bakalářské studium. Celý koncept a nápad jsem začala řešit se svou maminkou, která mě naprosto úžasně podpořila a nakonec jsme do celého podnikání vstoupily jako rovnocenné partnerky. V srpnu roku 2012 jsme společně otevřely první kamenný obchod Správná podprsenka a českým ženám jsme poprvé představily naše služby.

Naším cílem bylo a stále je nejen oblékat ženy do padnoucího spodního prádla, ale také jim ukázat, že jsou krásné, ať už je jejich postava jakákoliv. Hned u vchodu máme vyvěšené rámečky s pozitivními slovy jako: „Jsi krásná“ nebo „Máme vás rády takovou, jaká jste“. Jeden rámeček pak obsahuje zakázaná slova jako „Jsem tlustá“ a „Mám divná prsa“. Dnešní doba, která tolik přeje extrémně hubeným modelkám a přeretušovaným fotografiím v časopisech, se velmi podepisuje na ženském sebevědomí. Proto se našim zákaznicím snažíme ukázat, že je oblékneme bez ohledu na jejich rozměry. Ať je žena hubená či silnější, má malá nebo velká prsa, každá si zaslouží krásné a padnoucí spodní prádlo. A přesně to se snažíme našim zákaznicím ukázat. Abychom byly schopné ženy takto oblékat, musíme mít samozřejmě velký výběr nabízených velikostí. Za dva a půl roku na trhu se naše sklady krásně rozrostly a nyní jsme schopné ženám nabídnout přes 140 různých velikostí podprsenek, které máme skladem a případně můžeme nechat další velikosti ušít na zakázku u některých dodavatelů.

Nutno podotknout, že k naší hodnotě řadíme nejen nabízené produkty, ale především služby. Na precizním bra-fittingu si zakládáme a prodavačka u nás není pouze „podavačka“, ale žena, která si se zákaznicí popovídá, dokáže navodit příjemnou atmosféru a v jejíž přítomnosti se klientka bude cítit uvolněně a příjemně. Nákup spodního prádla je přece jenom pro většinu žen jistou intimní záležitostí. Když nás zákaznice pustí k sobě do kabinky, často nás tím pouští také do svého života.

Je úžasné pozorovat důvěru, se kterou nám zákaznice někdy svěřují tajemství a trápení ze svého života. Kromě poradenských služeb je to u nás občas také jako u psychologa, opravdu si hezky popovídáme a jsme rády, když zákaznice odchází s úsměvem na rtech.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.