Infantilní nápad úspěšným startupem

“Přijít tak na něco, co ještě nikoho nenapadlo” říkáte si možná. Povím vám o lidech, kteří začali podnikat díky bizarnímu nápadu, u kterého ani sami nepředpokládali ziskovost. Impulzem pro start jejich podnikání totiž nebyla touha po zisku, ale recese.

Přihlouplé nápady

Každý z nás má určitě někdy nějaký vtipný, ale hloupý nápad. Takové nápady přicházejí sami - člověk po nich neloudí, prostě tu najednou jsou. Řekli byste si, že i takovýto váš nápad může být tím, co vám změní život? Určitě ne. Kolik podobných “přihlouplých” nápadů  jsem už měla… Ale nepřikládala jsem jim váhu a proto upadly v zapomnění. Přitom ze mě mohla být milionářka! Proces vzniku takového nápadu bývá podobný: většinou vás něco štve a tak si řeknete, že byste to udělali jinak. Se srandy plácnete první, co vás napadne a to je většinou taky to nejlepší. Váš nápad má předpoklady dobrého nápadu - je vtipný a řeší nějaký problém jinak. Podobně vznikly i následující nápady, které svým majitelům už vydělali nějako tu kačku.

Nesnáším třpytky!

Byl jednou jeden mladík, který si z dětství přinesl trauma v podobě nenávisti ke třpytkám. Dostával totiž při každé příležitosti blahopřání a pohlednice, na kterých bylo množství třpytek, které se po otevření obálky vysypaly a nalepily všude kolem. A třpytky jsou takové “potvory”, že se vám nalepí na obličej a nejdou sundat.

 

Tato vzpomínka pomohla na svět podnikatelskému nápadu, díky kterému vznikla na začátku tohoto roku stránka www.shipyourenemiesglitter.com. Název stránky Ship Your Enemies Glitter (SYEG) znamená v překladu “Pošli svým nepřátelům třpytky”. Prosté jako výmysl dítěte, ale účinné. Jako motto zvolil “Jeden dopis a nekonečná frustrace za 10 dolarů”. Mathew Carpenter vůbec neočekával, že jeho stránky navštíví za 2 dny 1 milion návštěvníků a bude mít 2 000 objednávek. Se stejnou rychlostí, s jakou přišel tento “přihlouplý” nápad, přišel nápad další - prodat stránky. Stránky vznikly12.1. 2015  a 21.1. 2015 byly prodány za 85 000 dolarů, což dělá v přepočtu 2,1 milionu korun.

Zprávy o “třpytkovém byznyse” se rychle šíří a chytla se jich i jedna Kanaďanka, která založila stránku Actually Ship Your Enemies Glitter a službu dodání třpytek nabízí o 3 dolary dráž, než její vynálezce s tím, že objednávku vyřídíte na jedno kliknutí. To je přesný příklad multiplikace nápadu “řešit něco lépe”.

Další, kdo se na byznysu se třpytkami přiživil, je startující společnost Glitter Gone, která nabízí odstranění třpytek.

Už vás napadá něco, z čeho by šel stejným způsobem udělat byznys?

Byznys s výkaly

Dalším příkladem toho, že i velmi “infantilní” nápad může vydělat balík, je doručování výkalů. Nápad je velmi podobný tomu se třpytkami. Nemá za sebou sice tak rychlý obrat jako v případě prodeje stránek SYEG, ale funguje již delší dobu, zabývá se jím vícero různých společností napříč světem a svého zástupce má dokonce i v České republice.

Pokračování článku o dalších infantilních nápadech, které vydělávají, čtěte ZDARMA v e-magu Starting Up:

Autor: Petra Tabarová

Další příběhy

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.