Guidilo: Praha z trochu jiného úhlu

Léto – sezona výletů a dovolených. A kdy jindy by se hodilo ukázat zajímavý start-up, který tímto ročním období žije. Za Guidilo mluví Tereza Vítková.

Vystudovala jste cestovní ruch, nebo co vás přivedlo k tomu, věnovat se této činnosti?

Obě jsme cestovní ruch studovaly a pracujeme v něm dodnes. Od pozice recpečních v malinkých hotelech jsme se vypracovaly až na manažerské pozice a kdekoliv jsme byly, vždycky nás na tom nejvíc bavilo potkávát lidi z celého světa a poznávat cizí kulturu, všímat si těch nepatrných kulturních rozdílů a samozřejmě také získávat zkušenosti a znalosti.

Jak vznikl nápad na Guidilo? Nějaká inspirace ze zahraničí?

Vzhledem k tomu, že Eva bydlela v několika evropských metropolích a Tereza má zase příbuzenstvo po celém světě, tak se dost často stává, že nás někdo přijede navštívit. A pokaždé to dopadá stejně: chvíli před příletem jsme jejich nejlepší kamarádi, radíme, kde se ubytovat, kam zajít, co stojí za to vidět... Ale všichni nás upozorňují, ať je nebereme na Staromák a Karlův most, protože oni chtějí využít té příležitosti, že tu znají někoho místního a chtějí poznat Prahu jako Pražáci. Kam chodíme po práci na drink, na procházky, kde si dají opravdu dobrou večeři – přičemž vysvětlujeme, proč je pivo levnější než nealko, co je to utopenec a jak je možné, že je na veškerém pečivu mák. Uvědomily jsme si, že ne všichni mají to štěstí, že tady někoho znají, tak jsme se chopily příležitosti a s projektem Guidilo chceme zahraničním návštěvníkům Prahy zařídit alespoň na chvíli toho jejich „nejlepšího kámoše“, ukázat místa, o kterých se v turistických průvodcích nepíše a zároveň dokázat, že Češi nejsou jen ponožky v sandálech a kyselé obličeje.

Neméně důležitým podnětem bylo i to, že jsme si všimly rostoucího trendu „sharing economy“ a že podobný koncept cestování si získává čím dál více příznivců. Po celém světě rostou podobné stránky jako houby po dešti, ale Praze se nikdo nevěnuje tolik a takovým způsobem jako my.  

Mohla byste nám přiblížit, jak Guidilo funguje? Pro koho jsou stránky určeny?

Máme dvě cílové skupiny, kteří Guidilo využívají: Místní a Cestovatelé. Místní jsou zajímaví „domorodci“, kteří chtějí ostatním ukázat svá oblíbená místa, podělit se o svoje znalosti a záliby v daném městě nebo čtvrti, seznámit se s novými lidmi a ještě za to dostat zaplaceno.Cestovatelé jsou převážně zahraniční návštěvníci, kteří mají zájem poznat danou destinaci i z jiné perspektivy, než jen přeplněné ulice turisty a předražené pivo.

 

V čem vidíte v Guidilo hlavní přínos oproti ostatním průvodcovským službám?

Cílem Guidilo je ukázat cestovatelům Prahu z trochu jiného úhlu. Nechceme klasické tours a lá paní s deštníkem, monotónním hlasem odříkávající svůj text, co je vodí po památkách přeplněných turisty, že není k hnutí a na místa, kde dostane nejvyšší provizi. Spíš nám jde o prožití a zábavu, kterou si návštěvníci Prahy užijí při našich zážitcích. A je jedno, zda se jedná o food tour v centru města nebo projížďku na kole po okrajových čtvrtích. S našimi Místními objeví liduprázdné uličky i v okolí Pražského hradu, poznají zajímavá místa, zjistí spoustu užitečných informací, navážou nové kontakty a ještě zažijí spoustu zábavy.

Neměly jste obavy pustit se do takového projektu na vlastní pěst?

Obavy jsme původně neměly vůbec. Zpočátku se všechno zdálo jako super nápad, byly (a jsme dodnes) plné nadšení a hlavně jsme pořád slyšely chválu, jaký je to originální koncept. Ne všechno samozřejmě funguje podle našich představ, ale máme kolem sebe spoustu lidí, které nechceme zklamat a co je pro nás nejhlavnější je to, že lidé, kteří si na vlastní kůži vyzkouší naše zážitky (ať už jako Místní nebo Cestovatelé), tak jsou z toho maximálně nadšení a to přenášejí zase zpátky na nás, čímž nás neuvěřitelně motivují kupředu.

Potkala vás při začátku podnikání nějaké nepříjemnosti s vyřizováním živnosti apod.?

Vyřizování živnosti a veškerá byrokracie nakonec nebyla tak hrozná. Co nám dost dlouho trvalo, byla výroba webových stránek. Zpočátku jsme měly jednu firmu, která nám stránky navrhovala, ale bohužel finální výsledek byl zcela odlišný od našeho očekávání. Takže jsme musely začít úplně od začátku znova a ztratily tím několik měsíců a především začátek sezóny. Kvalitní webová stránka je to hlavní, na čem celý projekt stojí – od nabídky, přes registrace, až po finální nákup, vše funguje online a pro nás je důležité, aby se neobjevovaly zbytečné chyby.

Pokračování rozhovoru najdete ZDARMA v e-magu Starting Up

 Zpovídala: Petra Tabarová

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.