Bushman: Podnikání z australské buše

V České republice tradičně oděvní průmysl vzkvétal. Alespoň se to vždy říkalo. Za totality doplňovalo jakous takous nabídku oblečení moře švadlenek. Těsně po revoluci ale konečně nastal příhodný čas a okolnosti k tomu, aby vznikaly nové značky oblečení „made in Czech republic“. Jednou z nich je i Bushman. Možná jste, stejně jako já v první moment zájmu o tuto značku, překvapení tím, že oblečení vhodné do australské buše (ale i buše velkoměsta), je českým počinem. O zajímavosti v příběhu této značky není nouze, tak se nadechněte a pojďte se do něj rovnou ponořit.

Hlavou značky Bushman je Jindřich Melichar, který začal s podnikáním už v roce 1992. Tři roky na to se rozhodl podnikání přerušit a vydat se na dvouletou cestu kolem světa. Sám a s jedním báglem procestoval na vlastní pěst USA, Kanadu, Aljašku, Nový Zéland a Austrálii.

Právě v Austrálii se u něj zrodila myšlenka na vznik značky Bushman, která by představovala pohodlné a odolné oblečení nejen na dlouhé túry v divočině, ale vhodné i pro městský styl oblékání. Výraz „bushman“ pochází z australské kultury, kde jde o svobodomyslného člověka, samotáře, který žije v buši, pohybuje se v náročných podmínkách a potřebuje kvalitní „hadry“, aby přežil. Myšlenka to byla na tu dobu velice smělá, ale jak se říká „odvážnému štěstí přeje“.

Po návratu v roce 1997 založil pan Melichar na základě své vize s kamarády a obchodními partnery společnost Bushman. Společnými silami se pustili do výroby oblečení pro volný čas a především do náročného úkolu budování vlastních prodejen.

První pilotní prodejna byla otevřena v Lazarské ulici v Praze a postupně se přidávaly další. V roce 2002 Bushman přesunul své menší kamenné obchody do obchodních center, což znamenalo změnu vzhledu obchodů, prezentace zboží a otevření širokého sortimentu mnohem větší zákaznické skupině. Tento krok byl jednoznačně jedním z faktorů, které udaly směr budoucímu úspěchu značky, především díky tomu, že je v obchodních centrech koncentrováno velké množství lidí – potenciálních zákazníků.

 

Pro Bushman byli a jsou na prvním místě vždy zákazníci, což je přístup, který se projevil nejvíce ve vybudování propracovaného věrnostního programu značky – zákazníci se tak do obchodů stále vrací.

Postupem času Bushman sílil a odměna za všechnu dosavadní snahu na sebe nenechala dlouho čekat. Ochranná známka a atraktivní image přilákala mnoho obchodních partnerů, kteří dopomohli značce k dalšímu rozvoji.

Pokračování najdete v dubnovém e-magu Starting Up

Autorka Bara profilovka mala

Barbora Mazochová
šéfredaktorka portálu iPodnikatel.cz


Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.