Vyhledávače zboží podpoří úspěšnost vašeho internetového obchodu

Následující článek představuje několik rad, kterými se můžete řídit, rozhodnete-li se podporovat prodej vašeho zboží, respektive váš internetový obchod, prostřednictvím jeho umístění ve zbožových vyhledávačích.

Nejdůležitější české zbožové vyhledávače

Ze statistik vyplývá, že mezi nejvýznamnější vyhledávače z hlediska přivedené návštěvnosti patří: Zboží.cz, Srovnáme.cz, Seznamzboží.cz, Hledejceny.cz, Srovnánícen.cz, NejlepšíCeny.cz, Heureka.cz aj.

Mezi zbožovými vyhledávači vede Zboží.cz

Zboží.cz, které provozuje Seznam, je jasným favoritem, co se týká množství přivedených návštěvníků. Platíte pevnou částku (tzv. pay per click) za každého návštěvníka, který se z výsledků hledání proklikne na stránku vašeho e-shopu. Cena za proklik je 1 Kč.

Na Zboží.cz najdete mnoho dalších užitečných funkcí, jako např. hodnocení e-shopů, možnost zobrazování dostupnosti zboží a kamenných poboček, odkaz na diskusi a informace o extra poplatcích spojených s nákupem. Zboží.cz umožňuje mimo jiné platbu za přednostní výpis ve výsledcích hledání.

Přednostní výpisy

Placené přednostní výpisy zboží jsou ideálním způsobem, jak se vaším produktem dostat na vrchol seznamu zboží v dané kategorii. Umístění ve výpisu placených pozic může na váš e-shop přivést davy potenciálních zákazníků.

Můžete si vybrat produkty, u kterých nechcete za přednostní výpis platit. V XML souboru k tomu slouží značka TOLLFREE. Jeden e-shop může mít ve stejném výpisu maximálně dvě placené položky. Můžete si určit měsíční rozpočet, který chcete za přednostní výpisy utratit.

Vaše produkty se budou ve Zboží.cz zobrazovat na předplacených předních pozicích pouze v případě výchozího řazení. Pokud si návštěvník seřadí nalezené produkty například podle ceny, prémiové pozice se neuplatní.

Pro zajímavost jsme pro vás zpracovali statistiky od několika našich klientů. Z nich vyplývá, že průměrně 70% návštěvníků, kteří přišli ze Zboží.cz, se spokojilo s výchozím výpisem, zatímco zbylých 30% si produkty dodatečně seřadí. Z toho 80 řadilo podle nejnižší ceny, 5 podle nejvyšší ceny a 15 podle relevance. Je ale nutné upozornit, že naši klienti nenabízí zpravidla nejnižší ceny na trhu, zato mají své feedy optimalizované na výchozí zobrazení. U obchodů s nízkými cenami či neoptimalizovanými feedy tak mohou tato čísla vycházet diametrálně odlišně.

 

Způsob řazení produktů ve Zboží.cz

Vyhledáte-li si nějaký dotaz (konkrétní produkt), nejdříve se budou zobrazovat všechny produkty s přednostním výpisem. Bude jich třeba 10, nebo klidně 100, počet není omezen. Tyto položky pak mezi sebou budou seřazeny podle relevance. Následně se zobrazí ostatní, neplacené produkty, které vyhovují danému dotazu. Ty budou za sebou poskládány opět podle míry shody.

Na Zboží.cz si nemůžete koupit první pozici, ani žádnou jinou konkrétní pozici. Nemůžete ani určit, na který dotaz se vaše položky zobrazí. Záleží na tom, zda je váš produkt (titulek, popisek) relevantní.

Co je tedy u Zboží.cz důležité 

Odhadněte, co ovlivňuje relevanci. Titulek a popisek podle toho upravte. Neporušujte pravidla například nadměrným opakováním slov, zobrazením jednoho zboží v exportu vícekrát, vytvářením více exportů pro stejný e-shop, zobrazováním reklamních textů, apod. P

Poměrně striktně jsou omezeny druhy zboží, které lze propagovat. Například nemůžete propagovat služby, zájezdy, nemovitosti, automobily. Při nedodržení podmínek vám hrozí postih v podobě vyloučení až na několik měsíců. 

U důležitých slov sledujte, zda se vaše neplacené pozice nepropadají proto, že si konkurence koupila přednostní výpis. Pokud se pozice vašeho e-shopu zhoršují, uzavřete smlouvu na Zboží Standard. 

U nedůležitých slov nebo u slov s dobrou pozicí a slabou konkurencí nastavte položku TOLLFREE tak, aby tato slova zůstala v neplacených výpisech.

Zdroj: H1.cz

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.