Vyhledávače zboží podpoří úspěšnost vašeho internetového obchodu

Následující článek představuje několik rad, kterými se můžete řídit, rozhodnete-li se podporovat prodej vašeho zboží, respektive váš internetový obchod, prostřednictvím jeho umístění ve zbožových vyhledávačích.

Podpora prodeje prostřednictvím zbožových vyhledávačů

Vyhledávače zboží jsou webové stránky, které podstatně zjednodušují nákupy na internetu. Nejsou ale výhodné jen pro zákazníky, z jejich existence těží také samotné internetové obchody.

Výhody pro nakupující

Zbožové vyhledávače možňují velmi rychle srovnávat zvolené produkty kde různých kritérií  napříč mnoha internetovými obchody. V porovnání s klasickým fulltextovým vyhledáváním nabízejí jen odkazy na produktové stránky registrovaných internetových obchodů. Bez nutnosti dalšího dohledávání hned zobrazují informace, které jsou pro nákupní rozhodnutí důležité. Většina potenciálních zákazníků srovnává hlavně cenu zboží, někteří berou v úvahu také hodnocení daného e-shopu, dostupnost zboží na skladě, možnosti dodání i některé další atributy.

Výhody pro prodejce

Typický návštěvník přichází na vyhledávač zboží se záměrem nakoupit hledaný produkt. Zbožové vyhledávače tak přivádějí do vašeho internetového obchodu mnohem cílenější návštěvnost a v porovnání s ostatními zdroji návštěvnosti (fulltextové vyhledávače, katalogy firem) dosahují i několikanásobně větších konverzních poměrů.

Jak dostat svůj internetový obchod do vyhledávačů zboží

Každý internetový obchodník, který chce mít své produkty ve vyhledávačích zboží, musí nejprve vytvořit exportní feed svých produktů v předepsaném formátu (tzv. Jyxo formát). Tím se výrazně zrychluje výměna informací mezi vyhledávačem a vaším e-shopem. Změny v nabídce zboží (nové zboží, slevy a jiné akční nabídky) se díky tomu ve vyhledávačích projevují velmi rychle. V porovnání s fulltextovými vyhledávači, kde je někdy potřeba počkat i několik týdnů, než se provedené změny projeví ve výsledcích vyhledávání, se jedná o velmi důležitou výhodu.

 

Exportní feed stačí vytvořit jen jeden, všechny zbožové vyhledávače totiž používají stejný formát. Registrace do vyhledávače zboží tak není časově náročnou činností, do většiny zbožových vyhledávačů se stihnete zaregistrovat za 2 hodiny.

Ve většině zbožových vyhledávačích budete platit za každého návštěvníka, který se z vyhledávače proklikne na váš e-shop. Některé vyhledávače místo platby preferují umístění ikonky se zpětným odkazem na váš web, někde se zase platí paušálně. Paušály jsou nejméně výhodné, protože dopředu nevíte, jakou vám daný vyhledávač přivede návštěvnost.

U některých vyhledávačů zboží si také můžete zaplatit přednostní výpis. To znamená, že se vaše produkty budou ve výsledcích hledání zobrazovat na prvních místech.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.