Vhodné řešení pro váš internetový obchod

Nakupování přes internet je díky jednoduchosti a dostupnosti stále oblíbenější i v České republice. Také proto se neustále zakládají nové internetové obchody a začínající podnikatelé uvažují většinou kromě kamenné prodejny i o elektronické verzi na internetu. Jak tedy postupovat při zakládání internetového obchodu a jak si poradit v začátcích podnikání na internetu?

Způsoby zakládání internetového obchodu

V zásadě existují tři varianty, jak získat internetový obchod. Můžete využít služeb vývojářských společností a nechat si e-shop vytvořit od nuly dle svých požadavků na klíč. Nebo vám může přijít vhod předpřipravený balíček, který si funkčně či graficky upravíte ke své spokojenosti. Možná jste ale nenároční a postačí vám hotový a bezplatný e-shop.

Při rozhodování je nejdůležitější reálná představa, kolik času hodláte podnikání na internetu věnovat. Je rozdíl provozovat internetový obchod pouze jako vedlejší zájmovou činnost a provozovat jej na plný úvazek. Pro konkurenceschopnost každého e-shopu je totiž zcela zásadní neustálá péče e-shop samotný, tak o jeho atraktivitu – je třeba vymýšlet neustále nové akce, překvapovat, nabízet novinky – postarat se o všechny zjevné příznaky toho, že e-shop žije a že se mu daří.

 

E-shop na míru

Pokud si hodláte dát udělat e-shop na míru se všemi vysněnými funkcemi, připravte si nemalý finanční obnos. Ceny jsou sice individuální a věcí dohody, nevyhnete se ale investici v řádech desítek tisíc. Vývoj e-shopu může trvat i měsíc nebo dva.

V ceně, kterou za e-shop na míru zaplatíte, jsou standardně zahrnuty celkové náklady na vývoj i realizaci e-shopu – programátorské práce, kompletní grafický návrh či administrační rozhraní, ve kterém budete provádět správu produktů.

Výhodou řešení na míru je, že máte sice hlavní slovo při tvorbě internetového obchodu, který bude zcela originální, nesete ale také vyšší riziko, pokud se vám podnikání na internetu nezdaří. Značnou roli hrají schopnosti a důvěryhodnost vývojářské firmy.

Po úspěšném zprovoznění internetového obchodu si jistě za nějaký čas vzpomenete, že vám některá funkce chybí či nevyhovuje. Bez toho, aniž byste si předem smluvně vyjasnili podmínky ohledně budoucí správy a technické podpory, se do zakázkového řešení nepouštějte. Vzhledem k vynaloženým prostředkům je pak těžší přejít na jiný systém.

Výhody

  • přesně na míru podle vašich představ,
  • odlišení se od konkurence.

Nevýhody

  • vysoká cena,
  • delší doba tvorby obchodu,
  • možné chybějící funkce v budoucnosti (a s nimi spojené další výdaje).

Krabicové řešení

Předpřipravené „krabicové“ řešení mívá tu výhodu, že je vyzkoušené, jeho zprovoznění a ovládání bývá rychlé a pohodlné. Doplňovat jej můžete řadou funkcí a modulů, uživatelské šablony dodají e-shopu jistou dávkou unikátnosti.

Většinou si krabicové řešení můžete měsíčně pronajímat. Takový e-shop vás bude stát zhruba 900–2500 Kč měsíčně. Vhodný je zejména pro ty, kdo si chtějí podnikání na internetu nejprve vyzkoušet a krůček po krůčku odhalovat jeho zákoutí. Až se rozkoukáte, investujete třeba do vlastní pokročilejší aplikace.

Výhody

  • nižší cena,
  • možnost pronájmu,
  • vyzkoušené ovládání,
  • rychlé a pohodlné,
  • možnost doplnění podle vašich potřeb (i když omezeně).

Nevýhody

  • omezení v designu i možnostech funkcí,
  • chybí unikátnost.

E-shop zdarma

Svůj internetový obchod můžete mít úplně zdarma, pokud využijete volně šiřitelné (většinou cizojazyčné) open source aplikace (Oscommerce, OpenSolution, ZenCart). Jejich hlavní devizou je samozřejmě to, že jsou zdarma. Nepříliš movité obchodníky na interentu tedy osloví. Stačí je jen stáhnout, nainstalovat a začít prodávat.

Jednotný vzhled, jazykové úpravy, nemožnost výrazných modifikací i bezpečnostní riziko (otevřené kódy aplikací nejsou upřeny nikomu a je možné je zneužít) jsou faktory, které každého náročnějšího obchodníka časem otráví. Bezplatné řešení nemusí být efektivní přesně podle rčení, že málokdo je tak bohatý, aby si mohl dovolit kupovat levné věci.

Výhody

  • zdarma,
  • můžete začít ihned obchodovat.

Nevýhody

  • jednotný vzhled,
  • nutné jazykové úpravy (většinou jsou v angličtině),
  • nelze výrazně modifikovat,
  • nedostatečné zabezpečení stránek.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.