Radosti a strasti podnikání při studiu

V přestávkách mezi přednáškami řídí po telefonu a z notebooku chod své firmy. Zatímco mnozí jejich spolužáci pojímají tuhle fázi života především jako zlatá léta studentská a nedostatek peněz řeší sem tam nějakou tou nárazovou brigádou, oni už tvrdě pracují na rozvoji svého vlastního podnikání. Ne vždy samozřejmě studentské podnikatelské pokusy skončí úspěchem a ne každý podnikající student se v budoucnu stane milionářem. Ale některým se to podaří.

Podnikání při studiu – výhody a nevýhody

Představa „chudého studenta“, který ještě během vysoké školy rozjede téměř bez koruny firmu a postupem času z ní vybuduje impérium a stane se milionářem zní jako kýčovitá pohádka. Že tenhle „americký sen“ ale nemusí být vůbec žádnou pohádkou, dokazují příklady těch, kterým se ji podařilo proměnit v realitu.

Například podnikatel Radim Jančura, který stál u zrodu dnešního obřího impéria jménem Student Agency, svůj podnikatelský nápad dostal ještě coby student brněnského VUT. Aby si přivydělal, odjel na pár měsíců brigádničit do Anglie. Tady se poprvé setkal s fenoménem au pair – v té době tu tenhle termín ještě nikdo neznal. A napadlo ho, že by to byl skvělý způsob, jak dát mladým lidem možnost podívat se do světa a ještě na tom sám vydělat. S pár sesbíranými kontakty a jedním zaměstnancem rozjel v roce 1993 firmu, která dnes zaměstnává čtyři stovky lidí a její roční obraty se pohybují v miliardách korun a už dávno ji neživí jen zprostředkování pobytů pro au-pair.

Tvrdý chléb podnikajícího studenta

Radim Jančura měl určitou výhodu oproti dnešním podnikajícím studentům. Svou firmu rozjížděl na počátku 90. let, která u nás poskytovala naprosto výjimečnou situaci. Po pádu komunistického režimu tu byl hlad po všem, co zde bylo do té doby nedostupné, protože to bylo „ze západu“. Nebylo těžké přijít s originálním podnikatelským nápadem a být tak v daném oboru první – a nemít tak ve fázi rozjezdu konkurenci, nebo jen minimální.

 

Podnikající student dnes musí počítat s tím, že se bude potýkat s velkou konkurencí ať se pustí do čehokoli. To, co s čím jde na trh, už s největší pravděpodobností poskytuje i někdo jiný. Konkurenční boj je však přirozenou součástí podnikání.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.