Google Analytics není jen počítadlo návštěvnosti. Spočítá za vás i konverzní poměr vašeho e-shopu

Pokud vlastníte e-shop, tak se určitě neobejdete bez webové analytiky. Počítadel a nástrojů k měření návštěvnosti webových stránek je celá řada. Nejspíše však nenarazíte na sofistikovanější a zároveň bezplatný nástroj, jakým je právě Google Analytics. Dejte mu svou důvěru, vyplatí se vám to.

Google Analytics a výpočet konverzního poměru

Google Analytics je váš přítel

Webová analytika v podání nástroje Google Analytics poskytuje rozsáhlou škálu přehledů, metrik i dimenzí, které vám mohou prozradit mnohé o chování návštěvníků na vašem webu.

Snadná implementace měřících kódů do webových stránek a kompatibilita v různých webových systémech vám otevře cestu k datům, které byste velmi těžce vlastním úsilím získávali. Nespornou výhodou nástroje Google Analytics je také jeho celosvětová rozšířenost i automatická aktualizace ze strany Google.

Která data vám Google Analytics nabídne

Díky nástroji Google Analytics můžete najednou sledovat nejen to, jaké trendy máte v návštěvnosti webových stránek, ale také z jakých zdrojů k vám návštěvníci přichází, jaká klíčová slova zadávají do vyhledávače a zda častěji chodí přes placené reklamní kampaně za proklik (PPC) či raději přichází z neplacených odkazů z přirozeného vyhledávání ve vyhledávačích.

Nejen odpovědi na tyto otázky, ale i na mnohé další, které si pokládáte během svého online podnikání, si najednou můžete začít rozkrývat pomocí dat, čísel a grafů, které vám tento rozsáhlý nástroj poskytuje.

 

Měření výkonu e-shopu – konverzní poměr

Bohužel mnoho online podnikatelů zapomíná sledovat, nebo dokonce ani neměří to nejdůležitější – výkon svých webových stránek. Ten se však nevyhodnocuje počtem návštěv, ale mnoha výkonnostními ukazateli. Jedním z nich je konverzní poměr.

Konverzní poměr se spočítá jednoduchým vzorečkem, přičemž počítat sami nic nemusíte, Google Analytics to automaticky spočítá za vás.

Konverzní poměr je poměrové číslo součtu všech splněných cílů (tj. například úspěšně odeslaných objednávek) dělené součtem všech návštěv, obojí za stejné časové období, to celé násobeno 100, abychom dostali procentuální hodnotu.

Jak vypočítat konverzní poměr

Výpočet konverzního poměru mohu demonstrovat na praktickém příkladu, v němž si můžete představit, že v období od 1. 8. 2013 do 31. 8. 2013 bylo na e-shopu uskutečněno 50 objednávek a celkový počet návštěv činil v tomto období rovných 1000.

Konverze se tedy vypočte (50/1000)*100, což je právě 5%. Můžeme tedy konstatovat, že právě 5% návštěvníků, kteří navštívili e-shop zkonvertovalo v zákazníky a e-shop svůj účel splnil docela dobře.

Optimální konverzní poměr

Velmi těžce se určuje optimální konverzní poměr. Záleží vždy na oboru, typu zboží, cílové skupině, a na mnoha dalších faktorech. Průměrně se konverzní poměr u českých e-shopů pohybuje kolem 3% – 5%.

Nižší, nebo vyšší procento konverzního poměru ještě nemusí znamenat problém. Je potřeba uvažovat v souvislostech a pracovat se širší škálou metrik a výkonnostních ukazatelů.

Přínos webové analytiky

Webová analytika nám tedy umožňuje měřit nejen výkonnost webových stránek, ale můžeme díky ní vyhodnocovat i uživatelskou použitelnost webu a testovat různé varianty grafického vzhledu.

S relevantními daty z webové analytiky by měli pracovat všichni klíčoví zaměstnanci a manažeři firmy, aby mohli zvyšovat efektivitu firmy.

A to nejen z pohledu obchodu a marketingu, ale i z technického a strategického hlediska (inovace a načasování vstupu na trh s novými produkty a službami apod.)

Autor článku: Bc. Zbyněk Hyrák, specialista na internetové podnikání a výkonnostní internetový marketing, UX poradce a lektor. www.optimalizovany-web.cz

Tento materiál vznikl za podpory Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.

logolink opvk

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.