Dropshipping – cizí slovo, které v sobě skrývá příležitost pro internetové prodejce

I když je to s podivem, e-shopy v Česku ještě i v roce 2012 přibývají v řádech stovek měsíčně. Pokud také zvažujete pořízení internetového obchodu anebo nebo už jeden máte a jste v kontaktu s dodavateli zboží, potýkáte se pravděpodobně s otázkou kam a jaké množství zboží naskladnit, jak nacenit poštovné a balné a co dělat v případě reklamací. Odpovědí by i pro vás mohl být takzvaný dropshipping.

Pro a proti dropshippingu

Zatím se dropshipping jeví jako vesměs výhodná forma spolupráce mezi obchodníkem (prodejcem) a dodvatelem  či výrobcem. Zásadní překážou ale může být situace, kdy obchodník chce mít ve svém e-shopu zboží od více dodavatelů.

Když si pak zákazník koupí v jedné objednávce zboží od více dodavatelů, obdrží buď objednané zboží zvlášť od jednotlivých dodavatelů (zde vznikají dodatečné náklady na poštovné a balné) anebo zboží musí příslušní dodavatelé zaslat obchodníkovi, který pak zboží spojí na jednu fakturu s v jedné zásilce odešle zákazníkovi.

 

Výhody dropshippingu

  • Prodejce koupí pouze zboží, které si zákazník objednal –> snížení počáteční investice a rizika prodejce (neleží mu na skladě neprodejné zboží).
  • Zbavení nutnosti zřizovat si vlastní sklad a předpovídat poptávku.
  • Úspora času díky zrušení dílčí cesty zboží od dodavatele k obchodníkovi.
  • Odstranění chybovosti, která může nastávat při přebírání a přeposílání zboží zaměstnanci obchodníka.
  • Dodavatel může zásilku přizpůsobit tak, jakoby ji odeslal sám obchodník – uvede obchodníkovu adresu, fakturu a připojí propagační materiály.
  • Možnost koupě e-shopu se zabudovaným propojením na dodavatele – automatické zobrazení dat v e-shopu po jejich zadání dodavatelem, což znamená téměř nulovou administraci e-shopu.
  • Obchodník se poté může plně soustředit na marketingovou strategii – SEO svého e-shopu, PR články, zvyšování počtu odkazů na svůj e-shop na jiných webech – a brát např. jen provize od dodavatele.
  • Pro dodavatele znamená zapojení prvního a dalších obchodníků do této formy spolupráce jen nízké dodatečné náklady, přičemž si ale může rapidně zvýšit odbytový záběr.

Nevýhody dropshippingu

  • V případě, že obchodník zboží kupuje (tj. jeho zisk je marže, ne jen provize), zůstává zboží v případě nepřevzetí zákazníkem nebo vrácení do 14-ti dnů obchodníkovi.
  • Je-li prodejce uváděn na faktuře a je-li to tak domluveno s dodavatelem, řeší prodejce veškeré případné reklamace.
  • Odpovídá-li za reklamace obchodník, v určitém měřítku hrozí, že dodavatel zkrachuje nebo ukončí svou činnost z jiného důvodu. Pokud navíc nebude prodejce schopen navázat kontakt ani se semotným výrobcem, musí pak zboží zákazníkovi zpětně uhradit.
  • Objednávku zákazníka se zbožím od více dodavatelů musí obchodník stejně kompletovat sám.
  • Obchodník platí dodavateli i za poštovné a balné a další služby personalizace zásilek.
  • Zboží nebalí obchodník, je tedy nutno spolehnout se na dodavatele, že zabalí a odešle správné zboží a všechny úkony vykoná pečlivě.
  • Je-li na zásilce nebo faktuře uveden dodavatel, může se příště zákazník obrátit přímo na něj.
  • Jsou-li texty na e-shopu obchodníka a dodavatele shodné, je tato skutečnost negativně hodnocena vyhledávači.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.