Anketa mezi podnikateli: Proč podnikat na internetu?

Otázku „Proč podnikat na internetu?“ jsme položili několika lidem, kteří se v prostředí internetu pohybují již nějakou dobu a mají své zkušenosti. Pokud se právě rozhodujete, jestli se vydat do pro vás neznámého prostředí pro podnikání, může vám v rozhodování třeba jejich názor pomoci.

Důvody pro podnikání online

Vojtěch Šťavík, jednatel Diversity s.r.o. – PR a marketingová agentura

„Internet má z mého pohledu jednu obrovskou výhodu: všichni jsou si v jeho prostředí rovni. Uživatele stojí úplně stejnou námahu otevřít si jak stránky NASA tak soukromý blog Pepy Vomáčky. Proto si myslím, že internet je výborné místo pro začínající podnikatele. Každý může v tomto prostředí směle konkurovat i těm největším společnostem. To, jak uživatelé internetu vnímají jim neznámou společnost, je dáno pouze a jenom její internetovou prezentací. Pokud si uděláte stránky jako velká nadnárodní korporace, budou vás tak lidé brát, i když je vaší kanceláří místnost v podkroví na chalupě. Internet je tedy ideální místo pro smělé a neotřelé nápady, na jejichž realizaci by podnikatel v reálném světe neměl kapitál. Svět internetu totiž oceňuje především originalitu a odvahu.“

Tomáš Brož, internetový obchod PalmPC.cz

„V mém případě jde o časovou flexibilitu, není nutný osobní kontakt se zákazníkem, který i bývá někdy problematický, nicméně se mu nebráníme. Objednávky vám přicházejí i na štědrý den, což potěší a podnikatel není "uvázán" v prodejně. Také nás baví sledovat, jak lidé reagují na naše kampaně a změny provedené na našem e-shopu.“

Abou Diallo, výkonný ředitel projektu Hellomobile.cz

Podnikání přes internet přináší především mnoho výhod. Většinu úkolů lze automatizovat, náklady jsou nižší, neexistují geografická omezení a firmu lze tedy řídit prakticky odkudkoliv. Navíc potenciál, který internet nabízí, je dnes prakticky nevyčerpatelný.“

Radek Januš, Obchodní ředitel REDENGE solutions s.r.o. (Dodavatel internetových obchodů a informačních systémů Hélios)

„V současné době, kdy media skloňují termín hospodářské krize a firmy dočasně pozastavily investice, jsou marketingová oddělení nucena hledat nové inovativní kanály prodeje. Výrobní či obchodní firmy, které dosud na internetu neobchodovaly pociťují nutnost využití tohoto média, kde se pohybují potenciální klienti. Z tohoto důvodu se řada společností začala aktivně internetem zabývat a chápou jej jako silný kanál při komunikaci s jejich stávajícími partnery, nástroj pro zefektivnění firemních procesů či pro oslovení nových obchodních partnerů.“

 

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.