8 chyb, které nacházím u provozovatelů e-shopů

Jsem Petra Mikulášková. Téměř denně potkávám lidi, co si chtějí spustit e-shop. Představy mají ve většině případů zkreslené. Naposledy to byla paní u přepážky v bance České spořitelny, s níž jsem se dala do řeči.  V článku vám představím 8 chyb při provozu e-shopu, kterých se jejich majitelé v různém rozsahu dopouští.

Petra Mikulášková pomáhá e-shopům vydělávat.  Tvoří vzdělávací materiály pro začínající i pokročilé správce e-shopů. Nejvíce času pracuje společně s klienty na rozvoji jejich e-shopů. Více na petramikulaskova.cz.

1Zákazníci se vám nemohou dovolat na veřejné telefonní číslo e-shopu

Část podnikatelů spouští a řídí e-shop při zaměstnání, berou jej jako formu přivýdělku. Bohužel, když jsou v práci, tak už ne vždy zvládají svižně reagovat na telefony. Proto když už telefon nezvednete, tak volejte co nejdříve nazpět.  Zákazníci očekávají, že je na e-shopu telefonní číslo, tak je dostupné a někdo jej obsluhuje. Musíte taktéž brát v úvahu, že někteří lidé neumí či nechtějí nakupovat na internetu, tak vám zavolají a objednají si zboží po telefonu. Kdo je obslouží, když ten telefon nezvednete? Zákazníci jsou ti, co vám dávají „výplatu“.

 

2Vaše nabídka dopravy a platby je nesrozumitelná

V jednoduchosti bývá často největší krása. A o internetovém obchodě to platí dvojnásob. Díky pestré nabídce služeb přepravních společností chtějí e-shopy nabídnout zákazníkům i pestré možnosti dopravy. Bohužel se může stát, že tato snaha skončí nesrozumitelnou nabídkou, v níž jsou třeba 2 dopravci, 2 sítě výdejních míst, zvlášť doprava na Slovensko a k tomu spoustu možností platby. Zákazníci pak mohou přehlédnout svého oblíbeného dopravce a v důsledku toho třeba nedokončí nákup.

Nespárované způsoby platby 

Příliš velké množství způsobů dopravy a platby může mít opačný efekt, než prodejce očekává – zákazník se hůře orientuje a v důsledku toho nemusí nákup dokončit. Na obrázku jsou vidět i tzv. nespárované platby.

3Podceňujete konkurenci

Typicky se jedná o situace, kdy e-shop jakoby „zaspí“. Vše se vyvíjí zdárně a najednou začnou tržby klesat. Jednou z častých příčin bývá konkurence, která je schopná mnohem snadněji nabídnout poptávané zboží skladem a současně „je na internetu vidět“. Proto je nutné, aby se provozovatelé e-shopů zajímali o to, co konkurence drží skladem, jak pracuje s cenami, jak motivuje lidi k nákupu, kde inzeruje a jakým způsobem uvádí novinky na trh. Existují dokonce komerčně dostupné nástroje, které zvládají sledovat u konkurence různé údaje podle toho, co má na e-shopu (např. aplikace Azor od společnosti Weps sleduje změny cen zboží). Prvním krokem ke sledování konkurence je odběr jejich newsletterů.

4Neoddělujete si firemní peníze od osobních

Firemní bankovní účet nikdy neslučujte s osobním účtem. To se týká osob podnikajících jako OSVČ, tedy fyzických osob. I dnes bohužel někteří začínající podnikatelé směšují osobní a firemní účty. V důsledku toho pak čerpají peníze pro osobní účely, aniž by si uvědomili, zdali sahají do osobních rezerv, nebo berou peníze, které mají sloužit podnikání.

Bankovní účty

Struktura bankovních účtu u FIO banky – zvlášť jsou vedeny jednotlivé účty pro firmu (Firma, E-shop příjmy) státní odvody (Stát, DPH) ostatní příjmy (Nájem, Ostatní) a osobní finance (Účet s platební kartou).

Další 4 chyby si přečtěte ZDARMA v e-magu Starting Up

Diskuze k článku

Přidat komentář
I. Vobliková Dobrý den,
V literatuře jsem našla informaci, že provozovatelé e-shopů mají povinnost se registrovat na Úřadu pro ochranu osobních údajů. Je to pravda? A jaký zákonný předpis tuto povinnost upravuje?
Děkuji.
Hezký den,
Ing. I.Vobliková, www.tvojezdravi.eu
7.4.2016 12:30 | Odpovědět

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.