7 hříchů v designu stránek internetového obchodu

Mezi dobře navrženým a skvěle vypadajícím internetovým obchodem je veliký rozdíl. Dobře navržené internetové stránky jsou ty, které prodávají! Proto by měl design podpořit, aby lidé zůstávali na vašem e-shopu co nejdéle, vtáhnout je do poselství vašich stránek a usnadnit jim příjem informací, který je přiměje k nákupu. Přečtěte si následujících sedm bodů, abyste zjistili, jestli také nepácháte některý ze hříchů.

Grafický vzhled internetového obchodu

1 Pomalu se stahující stránky a grafika

Odpočítejte si tři vteřiny. Na internetu je to jako nekonečnost. Pokud se úvodní stránka vašeho internetového obchodu načítá stejně dlouho, může to znamenat pro uživatele problém.

Uživatelé internetu jsou extrémně netrpěliví lidé. Pokud musí čekat třeba jen pár vteřin, raději půjdou jinam, na uživatelsky přijatelnější stránky.

Pokud se opravdu nechcete obejít bez velkých souborů nebo obrázků na vaší homepage, přidejte alespoň jejich malou ikonu, která bude odkazovat na větší soubor a upozorní na to, že stahování chvíli potrvá.

2 Absence grafiky, která upoutá návštěvníkovu pozornost

Když se návštěvníci rozhodli vaše internetové stránky navštívit a dát jim šanci, musíte zaujmout jejich pozornost správným směrem a přesvědčit je, že jsou přesně to, co hledají. Nejlépe jak toho můžete dosáhnout, je výrazný titulek, který stručně vykreslí hlavní benefit toho, co nabízíte a podnítí návštěvníky zůstat na stránkách vašeho internetového obchodu.

3 Rušivé bannery a odkazy

Pokud prodáváte vlastní produkty, nedávejte na stránky žádné bannery nebo odkazy, které odkazují na jiné stránky. Cokoliv na stránkách, co neslouží k vašemu hlavnímu účelu - prodeji  výrobků či služeb, byste měli smazat.

Samozřejmě pokud propagujete produkty na základě provizního systému nebo prodáváte reklamu, potom musíte bannery i odkazy používat. Ale nedělejte obě věci naráz.

4 Příliš oslnivých barev a fontů

Nic neprozradí amatéra více než mišmaš různých fontů a barev. Proto chcete-li, aby vaše stránky vypadaly profesionálně, využívejte základní barevné schéma se dvěma až třemi barvami a fonty. Pokud nevěříte, podívejte se na stránky s kvalitním designem a uvidíte, že v barevnosti i stylem písma jsou konzervativní.

5 Vzorované pozadí

Ujistěte se, že vaše pozadí zůstává opravdu v pozadí. Pokud použijete na vašich stránkách výraznou texturu nebo tmavé pozadí, ztěžujete výrazně vašim uživatelům čtení textů. Pokud jim ztížíte čtení, komplikujete jim také nákup produktu.

Testy znovu a znovu ukazují, že stránky s černým textem na čistě bílém pozadí mají největší konverzi nákupu. Možná se vám to může zdát nudné z hlediska designu stránek, ale lepší prodej je z hlediska příjmu internetového obchodu mnohem perspektivnější.

 

6 Velké množství rozptylující grafiky, animací nebo videoklipů

Mezi další amatérské chyby patří názor, že mnoho obrázků, zábavné grafiky, animací nebo videí udělá vaše stránky zajímavější. Pokud tyto vizuální prvky nepomáhají prodat produkt třeba demonstrací, jak váš produkt funguje nebo vypadá, jsou jen zbytečnou dekorací, která bude vaše návštěvníky pouze zbytečně rozptylovat.

Zabraňte situaci, kdy by vaši návštěvníci zapomněli, co chtěli na vašich stránkách dělat.

7 Velké bloky textu, které se špatně čtou

Pokud chcete, aby zákazníci četli vaše texty, zjednodušte jim to. Omezte své odstavce na šest řádků. Také se ujistěte, že všechny odstavce nevypadají stejně. Proměnlivá struktura odstavců velmi usnadňuje čtení textu.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.