Rady pro řízení lidských zdrojů v době krize

Pokud vaše podnikání prochází ekonomickou krizí, je potřeba řídit lidské zdroje především kreativně. Hlavní funkcí managementu lidských zdrojů by měly být nové nápady, změny procesů a změna či rozvoj nových postupů. Tato snaha musí být navíc v období recese levná, protože vaše firma potřebuje v tomto těžkém období ušetřit.

Krizový personální management

Deset doporučení pro krizové řízení lidských zdrojů

1 Nejvyšší vedení by mělo znát krizový plán.

2 Pořádejte s top managementem brainstormingová setkání, a přispívejte do jeho strategického plánování.

3 I když určitě nebude probíhat nábor nových zaměstnanců nebo se částečně pozastaví, je dobré informovat zaměstnance, že firma bude pokračovat v náboru klíčových jedinců i v období krize.

4 Revidujte a ohodnoťte výkonnost zaměstnanců, abyste identifikovali klíčové zaměstnance. Tyto lidi si pak firma nemůže dovolit ztratit.

5 Komunikace se zaměstnanci by měla probíhat směrem odshora dolů, tedy od nejvyššího managementu po jednotlivé pracovníky. To vám pomůže vytvořit vhodnou atmosféru v celé organizaci.

 

6 Připravte se, že někteří jednotlivci i pracovní skupiny mohou být krizí znepokojeni. Proto pořádejte poradenské schůzky, kde budete situaci konzultovat.

7 Udržujte v pracovním kolektivu klidnou atmosféru.

8 Proveďte revizi všech přístupů, procesů a postupů v rámci řízení lidských zdrojů. Ujistěte se, že jsou smysluplné a přispívají k úspěšnému vedení firmy.

9 Jestliže jste donuceni propouštět zaměstnance, pak se ujistěte, že neexistují volná místa na jiných pozicích ve firmě nebo na pobočkách firmy.

10 Řízení lidských zdrojů v ekonomické krizi je mnohem náročnější než v období růstu firmy. Lidské zdroje jsou však velice důležité pro zachování rovnováhy v rámci hierarchie firmy.

Zdroj: Překlad z portálu HR Resource

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.