Jak řídit problémové zaměstnance

Odpověď na otázku jak řídit své zaměstnance (tím spíše ty problémové) by chtěla znát většina z vedoucích pracovníků či majitelů drobných firem a podnikatelů. Tento článek shrnuje 10 doporučení, které vám pomohou při snaze o zlepšení špatné výkonnosti zaměstnance.

 

6 Uvědomte si, jak prezentujete sebe

Při vedení lidí pamatujte na to, že jste jejich vzorem. Proto si dávejte pozor, jestli správně používáte oční kontakt, tón hlasu, řeč těla a další neverbální projevy. To vše může tvořit až 93 % z vašeho dojmu na ostatní.

7 Dávejte jasně najevo důsledky, pokud se dotyční zaměstnanci nezlepší

Upozorňujte na firemní politiku. Ta by měla obsahovat ústní varování, pokud zaměstnanec neplní své úkoly, tak jak má. S firemní politikou a kulturou byste měli zaměstnance seznámit hned při nástupu na pracovní pozici, aby pracovník věděl, jaké jsou postupy při neplnění svých pracovních povinností.

8 Hledejte hlavní příčiny chování problémových zaměstnanců

Zaměřte se na podobné otázky. Nemají rádi svou práci? Pracovali by raději v jiném oddělení? Řeší nějaké osobní problémy, o kterých byste měli vědět? Zeptejte se jich, zda je vše v pořádku. Pokud je důvodem nízké výkonnosti to, že zaměstnanec nemá svou práci rád, pomozte mu pochopit, že svou prací firmě velmi přispívá, že je jejich role pro podnik důležitá.

9 Organizujte si se zaměstnancem kontrolní schůzky

Kontrolní schůzky či hodnotící pohovory mohou být nápomocné hned ze dvou hledisek. Zaprvé se to může hodit u případného soudu a zadruhé budete mít příležitost zaměstnance pochválit a více s ním komunikovat. Domluvte si písemně termín kontrolní schůzky, kde budete sledovat jeho pokroky. Jedna schůzka nestačí, provádějte je pravidelně. Mezi schůzkami využívejte každou příležitost k tomu, abyste nevýkonného zaměstnance pochválili a povzbudili. Bude to pro něj velmi motivující.

 

10 Objevte důvody, proč váš zaměstnanec není tak výkonný jako dříve

Přistupujte k tomu bez předsudků a bez urychlených závěrů. Spíše pokládejte otázky, než abyste prosazovali své předpoklady. Když jsou zaměstnanci zahlcení prací, mohou se hodně snažit a stejně dosahují jen málo výsledků. Proto snižte tlak, který na ně práce vyvíjí. Například jim můžete pomoci vybrat priority a dohodnout si termíny k jednotlivým úkolům. Také jim můžete doporučit delegování některé práce na jiné zaměstnance.

Zdroj: V článku byly použity informace ze serveru Ezinearticles a Management Issues.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.