Jak řídit problémové zaměstnance

Odpověď na otázku jak řídit své zaměstnance (tím spíše ty problémové) by chtěla znát většina z vedoucích pracovníků či majitelů drobných firem a podnikatelů. Tento článek shrnuje 10 doporučení, které vám pomohou při snaze o zlepšení špatné výkonnosti zaměstnance.

 

Co dělat s problémovými zaměstnanci

1 Dokumentujte, dokumentujte, dokumentujte

Ne nadarmo se říká, co není zapsané, to se nestalo. Také pokud budete chtít zaměstnance propustit, potřebujete k tomu dokumentaci, která prokáže, že jste ho varovali, že dostal napomenut. Nikdy nemůžete bez rizika propustit zaměstnance bez řádné dokumentace.

2 Dokumentujte školení a koučování

Zachovejte si písemné důkazy o tom, co všechno jste udělali pro rozvoj svých zaměstnanců. Může se jednat o vaše samotné koučování či školení v jiném podniku, vždycky je dobré mít doklad, že jste se problémovým zaměstnancům věnovali. Myslete na budoucnost.

3 Buďte objektivní, ne subjektivní

Neříkejte svým zaměstnancům, že se vám nelíbí jejich postoj. Tato věta není objektivní, vyjadřuje váš subjektivní názor a nespecifikuje, s čím vlastně nejste spokojeni. Vždy buďte objektivní, když popisujete chování nebo výsledky a kvalitu práce svých zaměstnanců. Důležité je, aby jejich cíle byly měřitelné, specifické, vyčíslitelné a zdokumentované písemně.

4 Soustřeďte se na kvalitu odvedené práce

Snažte se nemyslet na to, že se problémový zaměstnanec vždy divně tváří, dá ruce v bok a kroutí očima, když mu delegujete nějakou práci. Nesoustřeďte se na jeho chování. Raději se zabývejte fakty, tedy výsledky jeho práce. Vysvětlete dotyčnému pracovníkovi rozdíl mezi tím, co dělá a tím, co je potřeba, aby dělal. Čím více budete podrobnější v detailech, tím lepšího efektu dosáhnete. Nedostatky však probírejte pouze v soukromí, ne před ostatními zaměstnanci. Také se ujistěte, že jim zaměstnanci rozumějí. Pouhé pokyvování hlavou nemusí nic znamenat, dávejte kontrolní otázky, které vás ujistí.

 

5 Poskytujte názorné příklady očekávaného chování a kvality práce

Dbejte na to, aby vámi vytvořené cíle a úkoly byly jasné a jednoduše pochopitelné. Aby zaměstnanci vždy přesně věděli, co se od nich očekává a co mají za úkol. Věřte, že problémový zaměstnanec změní přístup. Získáte tak motivaci k většímu úsilí pomáhat a také z vás bude vaše víra vyzařovat a bude to mít na danou osobu pozitivní efekt.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.