Flexibilní formy zaměstnání? Nejen práce z domu

Podnikatelé mají nástroje a možnosti, jak upravit zaměstnancům pracovní dobu nebo místo výkonu práce a tím ušetřit. Může to být flexibilní forma práce, flexibilní kancelář, teleworking, homeworking. Snahou zaměstnavatelů je co nejrychleji a nejlevněji přizpůsobovat počet a strukturu svých zaměstnanců rychle se proměňující situaci na trhu práce.

 

Lze ušetřit s těmito formami práce?

Neméně důležitá jefinanční úspora za pronájem kanceláří a prostor k podnikání. Také při snížených pracovních úvazcích je dobré vzít v úvahu nižší náklady na mzdy a odvody na zdravotní a sociální pojištění.

Proč říci flexibilní formě práce ano?

Je nutné si předem zodpovědět několik otázek než se pro tuto formu práce rozhodnete

  • vhodnost flexibilních forem práce pro můj obor podnikání,
  • kterou z těchto forem mohu nejlépe využít,
  • vhodnost začlenění nové formy práce do režimu firmy,
  • technické vybavení firmy a nutnost zabezpečení firemních dat před jejich zneužitím,
  • výhodnost této spolupráce pro obě strany: zaměstnavatele i zaměstnance,
  • učit se nové manažerské schopnosti v řízení na dálku.

Pro tuto formu práce je nutné předem si stanovit oboustranná pravidla a dodržovat je. Neznamená to ovšem, že zaměstnanec bude neustále na příjmu. To by se již ztrácela flexibilita práce. Také to vyžaduje od zaměstnavatele schopnost řídit tým na dálku, tedy nové manažerské dovednosti.

Někdy je dobré kombinovat práci z domova s prací v kanceláři. Organizovat pravidelné porady apod.

 

Klady a negativa flexibilní formy

Pro zaměstnance

  • + Úspora času a nákladů na dopravu do zaměstnání.
  • + Možnost si lépe sladit práci a rodinu úpravou pracovní doby.
  • – Nevýhodou je omezený kontakt s lidmi a nutnost být disciplinovaný ve vtahu k práci a odpočinku, neboť to se doma hůře odděluje.

Pro zaměstnavatele

  • + Je úspora nákladů za pronájem kanceláře.
  • + Spokojený zaměstnanec a jeho vyšší efektivita práce.
  • – Je ztížená možnost kontroly zaměstnance.
  • – Vysoké nároky na informační a komunikační technologie a ochranu dat.
  • – Někdy to mohou být i vyšší náklady na mzdovou agendu, když bude nutné zaměstnat více osob na zkrácený úvazek.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.