Firemní porada – základ interní firemní komunikace

Firemní porady patří k nástrojům vnitrofiremní komunikace, kdy se jedná o organizovanou komunikaci se členy pracovního týmu. Pro efektivní poradu potřebujete splnit tři základní podmínky: mít jasné cíle, dbát na organizaci a pevné vedení. Kvalitní porada pak šetří čas, motivuje, sdružuje, přináší informace a zkušenosti.

 

Porada v práci

Aby byla pracovní porada efektivní, musíme si ji dobře připravit, realizovat a vyhodnotit. Jinak může být porada naopak přehlídkou ztraceného času a demotivací pro spolupracovníky.

Hlavní cíle porad

  • Zjištění úrovně plnění úkolů za uplynulé období.
  • Rozdělení úkolů a odpovědností na následující období.
  • Detekce rizik, sledování nálady uvnitř týmu.
  • Motivování členů týmu a upevnění týmové sounáležitosti.

Z čeho při vytváření porad vycházet

  • Hlavním účelem porad je odstraňovat překážky v práci, navodit žádoucí změny. 
  • Způsob, jakým probíhají porady, je ukazatelem kultury dané organizace, manažera. 
  • Změna kultury porad má rozšiřující pozitivní efekt na celou organizaci. 
  • Neexistuje jednoduchý nebo jediný „správný způsob“, jak vytvořit efektivní poradu. 
  • K vytvoření efektivní porady je potřeba série předem promyšlených rozhodnutí o přípravě, vedení a ukončení porady. 
  • Efektivní postup porady přináší výsledky, které jsou realizovatelné. 
  • To, že se na rozhodování podílejí všichni je klíčem k úspěšné realizaci. 
  • Efektivní konsensuální rozhodnutí nevznikají najednou a lehce. Je to výsledek obtížně získaných sérií dohod. 

 

Role facilitátora 

Facilitátor je neutrální osoba, která je odpovědná za proces provedení porady, nikoli za její obsah a výsledek.

Jaká je role facilitátora

  • navrhuje postup diskuse (podle aktuální situace volí metody jednání),
  • neúčastní se obsahové stránky diskuse,
  • nehodnotí nápady členů skupiny,
  • zajišťuje, aby všichni hovořili ve stejnou chvíli o jednom tématu,
  • zajišťuje aby všichni používali ve stejnou chvíli stejnou metodu diskuse,
  • zajišťuje, aby měl každý šanci vyslovit svůj názor,
  • podněcuje aktivitu účastníků,
  • soustředí energii skupiny na projednávané téma,
  • chrání účastníky před případným vzájemným napadáním.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.