Outdoor training – vytvořte tým, naučte zaměstnance nové dovednosti

Outdoor training je dnes často využíván jako aktivní nástroj motivace zaměstnanců a budování týmového ducha (teambuilding) na pracovišti. Podívejte se s námi, proč mu zaměstnavatelé přikládají stále více pozornosti.

 

Teambuildingové aktivity

Outdoor training je aktivita v přírodě, která kombinuje prvky sociální psychologie s fyzickou aktivitou. Jedná se o způsob učení se vlastními prožitky, vlastní činností v přírodním prostředí většinou mimo ostatní civilizaci.

Využití může outdoor training najít

  • při podpoře soudržnosti týmu,
  • při výstavbě nového týmu,
  • trénink specifických dovedností,
  • hodnocení zaměstnanců či celých pracovních týmů.

Zaměstnanci firmy se v rámci outdoorového tréninku setkají v netradiční atmosféře, která umožní prohloubení vzájemnýchneformálních vazeb a tím i zvýší jejich pracovní spokojenost, postoj k zaměstnavateli a vzájemnou soudržnost v pracovním týmu.

Outdoorový zájezd lze chápat i jako formu zaměstnanecké výhody. Zaměstnanci totiž pracují především na sobě a nepřímým způsobem se o sobě navzájem dozví spoustu věcí. Budou se totiž muset rozhodovat v situacích, které v běžném životě nezažijí.

 

Podoby outdoorového tréninku

Outdoorový trénink může mít různou podobu

  • Tréninku sociálních, relaxačních popř. dalších psychologických dovedností v příjemném přírodním prostředí, které umožňuje silnější působení na účastníka a tím vede k většímu osvojení daných dovedností – v tomto smyslu outdoor v podstatě splývá se „školením v psychosociálních dovednostech v přírodě“.
  • Zážitkového celku sportovních, kulturních aktivit a her, které dohromady vytvářejí požadovaný efekt – zde můžeme mluvit např. o „hraní rolových her v reálném prostoru“ – LARP – kdy jsou aktivity rámovány nějakým příběhem, scénářem.
  • Extrémní sporty - v extrémní podobě se můžeme setkat s výraznou převahou fyzické aktivity v očekávání pozitivního efektu fenoménu „sáhnutí si na dno svých sil“, kdy extrémní situace vede k silným zážitkům.

Jaké aktivity si mohou vaši zaměstnanci vyzkoušet

Každá outdoorová firma nabízí různé typ aktivit, ale jízda na kole, turistika či jízda na lodích patří k nejčastějším.

  • jízda na koních,
  • cyklistika,
  • orientační pochod,
  • slaňování,
  • základy horolezectví,
  • lukostřelba,
  • střelba z kuše,
  • sportovní šerm,
  • historický šerm,
  • střelba z historických zbraní,
  • tai-ji,
  • jízda na lodích,
  • zimní turistika a zimní sporty aj.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.